makarontanten
Trådstartare
En väninnas hund är ibland väldigt hård i magen, det kommer tydligen plötsligt, och inte av att hunden ätit något särskilt som den inte är van vid/klarar av (jämförelsevis med min egna som kan bli lite för hård i magen av för mycket ben). Hunden har vart inne hos veterinär två gånger då den inte kunde få ut avföring alls, men oftast är det som hon berättade idag, att hunden sätter sig i "bajsställning", verkar ha ont och inget kommer. Efter några försök kommer det ut några hårda kulor och efter detta har hunden normal avföring igen.
Jag har rekommenderat lite olja i maten, men hunden bajsar ju normalt i de flesta fall, så att ge den en massa tillsatser i maten kanske ger den lös mage istället? Problemet uppstår kanske en gång i månaden. Hunden är en kastrerad jack russel på 8 år och väninnan blir nästan hysterisk varje gång det händer, då hon ju aldrig vet om hon får åka in med honom när det inträffar. Tips och råd?
Jag har rekommenderat lite olja i maten, men hunden bajsar ju normalt i de flesta fall, så att ge den en massa tillsatser i maten kanske ger den lös mage istället? Problemet uppstår kanske en gång i månaden. Hunden är en kastrerad jack russel på 8 år och väninnan blir nästan hysterisk varje gång det händer, då hon ju aldrig vet om hon får åka in med honom när det inträffar. Tips och råd?