Hur finansierar klubbar ekonomiska bidrag till sina medlemmar?

break_a_leg

Trådstartare
Det finns ju vissa klubbar där man som medlem kan få ekonomiskt bidrag till träning och att man kan få pengar för vissa tävlingsresultat.

Hur finansierar klubbarna detta? De flesta idrottsföreningar (oavsett idrott) har ju inte någon jättebra ekonomi och bygger ofta på frivilliga insatser från utövarna eller deras föräldrar.
 
Sv: Hur finansierar klubbar ekonomiska bidrag till sina medlemmar?

Undrar jag också.. Jag får resersättning om jag är placerad mvs-uppåt, och eftersom jag tävlar FT blir det långa resor och dyr bensin. Dessutom betalas halva kursavgiften på vissa läger/träningar (nästan alla min träningar/läger förutom de ordinarie jag har varje vecka).

Men åter till frågan.
Sponsorer?
Skapas en god cirkel om man lyckas locka till sig bra ryttare och har ekipage som sponsorer vill ge pengar till?
Min klubb har ridskoleverksamhet, hur fördelas pengarna däremellan? Eller, som jag tror, är de helt skilda åt?
Visserligen är det inte särskilt många klubbar som har den möjligheten att sponsra ryttarna, men vad har gjort att dom lyckats?

Nej, jag vet faktiskt inte..
 
Sv: Hur finansierar klubbar ekonomiska bidrag till sina medlemmar?

Din klubb påverkas säkerligen av att den ligger där den ligger + att det har funnits driftiga personer i verksamheten under lång tid.
 
Sv: Hur finansierar klubbar ekonomiska bidrag till sina medlemmar?

Hej!

Vår klubb finansierar bidragen till träning genom Ridsprotförbundets satsning Handslaget. Det berör dem som är 7-20 år och rider för auktoriserad instruktör och tävlar för klubben. Mina barn får 50kr i bidrag per träning. Klubben har sökt bidraget och blivit tilldelad en viss summa pengar per termin. Man får alltså besked terminsvis om man får det. Jag vet inte om man får använda pengarna som tävlingsbidrag men det är det kanske någon annan som vet......:confused:
 
Sv: Hur finansierar klubbar ekonomiska bidrag till sina medlemmar?

Om det är rena privatryttarklubbar så har de väl hyfsad ekonomi?
 
Sv: Hur finansierar klubbar ekonomiska bidrag till sina medlemmar?

Det tror jag varierar det också...
 
Sv: Hur finansierar klubbar ekonomiska bidrag till sina medlemmar?

skulle oxå gärna vilja veta hur det går ihop sig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 178
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 795
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 522
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 008
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp