Hur fick katten sitt namn?

Sv: Hur fick katten sitt namn?

Katten jag har hemma heter Katten Jaum. Döpt efter en katt i en barnbok. "Jag är svart till färgen och heter Jaum. Namnet har jag fått för att jag alltid pratar lite för mig själv när jag går och tänker. 'Ja-um', säger jag ibland högt, men jag menar inget särskilt med det, bara att jag tänker".
Och precis så är min Jaum också, så jag tyckte det passade bra!

Om en liten stund ska jag åka och hämta två katter som ska bo här på prov ett tag (förhoppningsvis trivs dom, och då får dom stanna). De är redan döpta till Ines och Herr Nilsson och det får de väl fortsätta heta, även om det inte är så piffiga namn...

Vi har haft otroligt många katter hemma genom tiderna. Jag och min syster har försett dem med diverse mer eller mindre fantasifulla namn, som: Himlavis, Eseena, Plinius (sen kom en Plinius d.y också...), Meffistofeles, Lille Bosse från Örkelljunga osv...

Oj, min ena katt har en ovanligt namn, vet nästan inte om jag vågar skriva det här.

Han är en röd-vit hankatt född 2002, han var alltid elak som kattunge och han är det fortfarande, han heter Hitler.

Sen har vi en melerad honkatt född 2004 och när vi hämtade/köpte henne var hon smal som en flis och namnet på henne blev Flizan.

Kossan - kallades för det av uppfödarna, mina vänner, som liten bebis eftersom hon är svart/vit. Men hon har även ett "fiiinnamn" som är Smilla. Kändes konstigt att försäkra en Kossan ;)

Sally- döptes av min syster. Är syster med kossan och deras mamma heter Siri så Smilla och Sally kändes som bra namn.

Min heter också Smilla... Vet eg. inte varför ja tycker väl bara att det är fint, hon såg ut som en smilla bara :)
Redan när hon var liten såg hon väldigt "flickig" ut och Smilla tycker iaf ja låter väldigt tjejigt...
Brorsan hennes övertalade jag uppfödaren att döpa till Lasse... Han såg också ut som en Lasse. Kallades mest för gangster iofs :smirk:

Våra katter heter Följande:

Lill-Erik, även mest kallad Lillis, döpt efter bla Lill-Erik i Bert men oxå efter min farfar!! :rofl:

Doris - döpt efter Doris i Jönssonligan...båda lika hispiga!! :rofl:
Och Memphis - detta blev de bara för att hon var en liten Memphis:love:

Liknande trådar

Katthälsa Jag träffade nyss min exman och han har en dotter efter min förra katt Såfin. Såfin fick hypertyreos då hon var 17 år och Tissel har...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama