Hur fasiken får man in svensk tv???

Cambrie

Trådstartare
Nu är jag desperat. Har bott utomlands ett tag och innan det i hus med antenn och lägenhet. Har aldrig haft problem att installera tv-kanaler. Nu däremot, hyr jag ett hus, hade inget problem att ha hyresvärdens tv här innan, men hon tog hem den. Jag har skaffat egen tv och jag får inte in en enda kanaljävel. Det har inte gjort så mycket för mig, sitter gärna med en bok på kvällarna, datorn eller ägnar mig åt sex :rofl: men jag har två barn som gärna vill se bolibompa och jag kan ärligt säga att jag saknar så mycket bättre, tv4nyheterna och idol.

Så... vad krävs idag för att man ska få in marknätet???

TV-antenn, TV och en digitalbox (inbyggd eller extern). Är det bara det fria marknätet som är aktuellt så finns det sådana boxar i vilken elektronikbutik som helst, typ Netonnet och MediaMarkt.

Jag har ju en digitalbox. Som gick bra att använda till den andra tvn. Utan kort. Men till den här tvn säger den bara att den vill ha ett kort... Men jag ska köpa en ny box då och se om det är problemet (känns som det lättaste att göra, har tv och tvantenn också :D)

Hmm, kan det kanske vara så att boxen hela tiden har krävt ett kort men att den andra TV:n hade inbyggd digitalbox och det därför fungerade?

Så kan det vara kanske? Det vet jag inte. Ska prova dock att köpa en digitalbox så vi kan få in tv någongång.

@Cambrie Hoppas att du får rätt på det :)
Det hoppas jag med, börjar sakna TV nu (vi har inte haft någon tv under den tiden vi bott utomlands heller så barnen är egentligen vana och vi är ute och på andra aktiviteter en hel del, men hade glömt att det är så förbenat mörkt i Sverige den här årstiden så svårt att hitta på så mycket annat ;-) ). Ska inhandla en ny boxer i helgen så återkommer jag sedan ;-)

Det hoppas jag med, börjar sakna TV nu (vi har inte haft någon tv under den tiden vi bott utomlands heller så barnen är egentligen vana och vi är ute och på andra aktiviteter en hel del, men hade glömt att det är så förbenat mörkt i Sverige den här årstiden så svårt att hitta på så mycket annat ;-) ). Ska inhandla en ny boxer i helgen så återkommer jag sedan ;-)

Lycka till med tekniken! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 970
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 484
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 919
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 973
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter