Hur fasen gör han?!

YorkWann

Trådstartare
Har en riktigsmarting till hund, ha öppnar dörrar åtalla håll, öppnar fönter osv.

Idag var jag i Göteborg en stund och hundarna fick vara själva. D sitter i sina burar då. Eller ska sitt i sina burar då.
Den stora anser att han bestämmer när han suttit klart i sin bur och öppnar då helt enkelt sin bur, och går ut. Sen sitter han på parkeringen eller precis vid dörren ch väntar.

Grejen är, att låste jag den förr med kabinhakar, öppnade han på andra hållet,puttade bort den andra hundens bur och gick ut, eller öppnade hennes bur med och så gick de ut och väntade tilsammans.

Idag var båda "burlåsen" stängda plus två kabinhakar, plus tre stängda dörrar i vägen, och tro fasen hunden sitter på parkeringen och väntar!?

Öppna lås det kan han, men fot eller gå fint eller egentligen något ur lydnadsprogammet, det fanns då inte i dn skalln idag inte.... :cool:

Jag BEGRIPER inte hur han bär sig åt!?

Senast ändrad:
Sv: Hur fasen gör han?!

Haha ja, fått det rådet redan och det lutar nog åt att det blir så för jag kan inte begripa hur han gör det!

jag har också en houdini hemma. men hans motto är "går det inte med finess så går det med våld". finess är inte hans starka sida.

Vi har en jycke som öppnar dörrar både inåtgående och utåtgående, eftersom han är jaktgalning också så försvinner han som en raket när han lyckats öppna.
Vi köpte en engelsk dörrknopp till ytterdörren, den fixar han inte!
Hundburen, plast med gallerlucka trytckte han sig bara rakt igenom luckan tills låset brast ...
Går det inte på något annat sätt bruka våld är hans melodi.

jo, det gör min med, alla dörrar åt alla håll, dock sticker han inte när han väl kommit ut.
Mina har stora gallerburar, som de i butiken sa var outbrytbara.... :s

Mina har stora gallerburar, som de i butiken sa var outbrytbara.... :s

Tillåt mig att le. ;) Har också en houdini - han tar sig ur allt! Samt över, igenom, förbi - allt. Det genomgående temat med den här lille mannen är att han stannar så snällt där man lämnar honom, precis så länge som han har lust till det. :angel: Dörrar låses för att hålla honom på plats, fönsterhasparna pillar han också upp om något utanför är tillräckligt motiverande (de övre är numera ordentligt låsta med ståltråd...) I bilen har jag haft plastburar - gallret trycks ut, alt. dras in tills det släpper från fästena. Stålburar - låset pillras upp, alt. så sliter man helt enkelt loss stålpinnarna... :eek: Har fått investera i en specialbur till honom i bilen, dyr men det var den värd, han får nämligen INTE upp dörren på den: http://transportboxen.com/bilder/bur11stor.jpg

Haha, jag känner till viss del igen det där. Jag har börjat låsa min sovrumsdörr sen valpen var inne och käkade på mina älskade skivor. Måste hundarna verkligen vara instängda i små tråkiga burar? Jag förstår att de inte vill sitta där så det bästa är väl om du kan låsa någon av innerdörrarna med nyckel så att det inte finns någon möjlighet att ta sig igenom dörren om man inte tar sönder den. Då lär de ju i alla fall inte möta dig på parkeringen. Om inte annat kanske du kan sätta hänglås på burarna XD

Hi hi...min grandis tjej tog sig ut ur sin bur varje gång vi var i väg. Fattade inte hur hon bar sig åt då buren fortfarande var låst med tusen kabinhakar men ingen hund i. Tills en dag då hon inte suttit i den på några veckor och jag slängt in henne där tillfälligt av nån anledning och när jag kom hem och hittde henne fastklämd mellan gallren längst ner vid golvet. Där låg hon och såg olycklig ut. Hon hade vuxit lite mer än hon varit berädd på och innan hade hon tydligen klarat att pressa sig igenom där, och sen så hade gallrena hoppat tillbaks på plats igen.:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok B hojtade upp mig på messenger igår och undrade om jag kunde ha Fille från lunch till halv tio idag och det kunde jag ju. Han kom runt...
Svar
1
· Visningar
450
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 362
Senast: mmbot
·
Övr. Hund Börjar med att skriva, ja, jag vet om lagen. Men jag är jätteintresserad av hur ni som tycker man bör följa den lagen till punkt och...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 193
Senast: hastflicka
·
G
Övr. Hund Jag har en omplacering (en Cockerpoo) som är sex år som jag nu har haft i två år. I den tidigare familjen var hunden aldrig ensam hemma...
2 3
Svar
56
· Visningar
24 066
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka