Just nu pluggar jag på distans, och även om det är ett evigt pusslande med allting så kan jag vara i stallet ungefär när jag vill och hur mycket jag vill. Däremot har jag jobbat heltid hela sommaren, 10-18.30/19, restaurangbranschen, sluttiden lite beroende på hur lugnt det var runt 18 när vi stängde, fem dagar/vecka men givetvis då på rullande schema och inte måndag-fredag. Jag hade bara några minuter hem från jobbet med bil, däremot har jag tre mil enkel resa till stallet. Hästen har gått ute dygnet runt över sommaren.
Det fungerade eftersom det var sommar. Så kan jag väl beskriva det. När det är ljust till tio gör det inte så mycket om man inte är i stallet förrän halv åtta-åtta. På sommaren är det nästan olidligt att försöka rida innan dess också.
Sett till den utbildning jag gått/går så kommer jag med största sannolikhet jobba kontorstider i framtiden. Passar faktiskt mig bra, jag vill vara ledig kvällar och helger, det är dessutom då majoriteten av alla träningar och tävlingar ligger. Jag vet i nuläget inte vart jag kommer bo i framtiden, och drömmen är att ha ett eget litet stall hemma för att slippa de långa resorna. Min häst är värd allt slit i världen för mig, men det hade givetvis underlättat att ha henne på närmare håll. Jag är i stallet varje dag, rider i nuläget ca. fyra gånger i veckan, men hästen är ung och det kommer ändras när hon blir äldre.
Jag har inga barn, ingen man/sambo/pojkvän, min övriga familj är väl insatta i vad hästlivet innebär och kan mycket väl hänga med till stallet och har "bara" ett annat större intresse som enbart är förlagt vintertid.