Hur får man tiden till att räcka till?

M

Mirac_

Jag har problem med att få min tid att räcka till. Vill så mycket men hinner så lite.
Behöver säkert lite bättre planering men hur lätt är de??

Har en dotter på 3år som bara är hos sin biologiska pappa varannan helg, ett bonus barn på 2år som bor hos oss varannan vecka, tre hästar, en hund, gård, heltidsjobb + att jag jobbar var trejde helg oxå.
Jag försöker även simma inst en gång i veckan.

Hur planerar man för att allt ska gå ihopa? Tror jag stressar för mycke för jag sover inge bra om nätterna längre, väldigt jobbigt när man då har en massa måsten oxå.
Någon som har tips på hur man hinner med eller planerar bättre kanske? :smirk:
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Ja du jag undrar detsamma. Har snart två barn, en hund och en häst. Jag vill med veta hur man ska få tiden att räcka till.

Det enda jag vet är att man får göra sitt bästa, fast det blir väldigt stressigt.
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Jo, de får jag ju hålla med om. :) Ibland känns de som om man inte räcker till bara å då kommer de dåliga samvetet krypande. :o
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Man prioriterar. Själv har jag ställt mig frågan vad som är viktigast: ha en massa hästar eller ha gott om tid för min dotter och slippa stressa. Valet är inte så svårt, ska bara ha EN häst framöver. Och funkar inte det heller finns det chans att den också ryker. Har ju en massa hundar (4 st) att roa oss med istället :p
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Jo, de e ju klart. Fast jag vill verkligen inte lägga av med hästarna. De betyder för mycke för mig. Dessutom köpte jag ju gården eftersom jag har hästarna. :)
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Jo, de får jag ju hålla med om. :) Ibland känns de som om man inte räcker till bara å då kommer de dåliga samvetet krypande. :o

Det dåliga samvetet finns där.. Men jag ahde aldrig kunnat göra mig av med hästen. Det är en viktig bit av mitt liv. Dessutom behöver man en stund för sig själv utan barnen... :angel:
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Att man behöver en stund för sig själv har du alldeles rätt i. Känns som om man får tillbaka kraften igen när man varit ute med hästarna ett slag. Är likadan som du. Kan inte tänka mig att göra av med dom. Dom är som sagt en viktig del av mitt liv.
:bump::banana::bump::banana:
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Att man behöver en stund för sig själv har du alldeles rätt i. Känns som om man får tillbaka kraften igen när man varit ute med hästarna ett slag.

Känner det samma. Har precis fått mitt andra barn och de ska bli spännande sen när man börjar jobba och se om man hinner med allt. Har två hästar nu men en är dräktig, men kommer nog få göra mig av med en sen för jag tror inte jag kommer hinna med mer än 2 st... (om ens det:crazy:)
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Känner det samma. Har precis fått mitt andra barn och de ska bli spännande sen när man börjar jobba och se om man hinner med allt. Har två hästar nu men en är dräktig, men kommer nog få göra mig av med en sen för jag tror inte jag kommer hinna med mer än 2 st... (om ens det:crazy:)

Har 2st inridna och en unghäst som ska ridas in.... *kämpigt men kul* :D
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Planera. planera, planera


Gör upp ett schema med vad som ska göras och ungefär hur långtid det tar, Har två tonåringar en 1,5åring , 4 hästar 4 hundar en "massa" smådjur (kaniner, marsvin fåglar).

Är mammaledig (1/2tid)och sjukskriven för reumatism o fibromyalgi (1/2) Har en karl som ska ha allt serverat på guld fat och lyfter inte ett finger när det gäller barnens el mina intressen (fotboll, innebandy, ishockey & ridning).

Så här på väggen sitter ett schema som följs till punkt och pricka, ett ganska inrutat liv men dåligt samvete slipper jag varken barn el djur får lida.

Kram och lycka till!!
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Planera. planera, planera


Gör upp ett schema med vad som ska göras och ungefär hur långtid det tar, Har två tonåringar en 1,5åring , 4 hästar 4 hundar en "massa" smådjur (kaniner, marsvin fåglar).

Är mammaledig (1/2tid)och sjukskriven för reumatism o fibromyalgi (1/2) Har en karl som ska ha allt serverat på guld fat och lyfter inte ett finger när det gäller barnens el mina intressen (fotboll, innebandy, ishockey & ridning).

Så här på väggen sitter ett schema som följs till punkt och pricka, ett ganska inrutat liv men dåligt samvete slipper jag varken barn el djur får lida.

Kram och lycka till!!

:bow:Tack tack tack:bow:

Är tacksam för alla tips som finns :)
Har mest problem om vardags kvällarna då jag jobbar till fem och oftast inte e hemma förrän halv sex, sen lägger sig barnen vid sju. *suck*

Kram
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Jo, de e ju klart. Fast jag vill verkligen inte lägga av med hästarna. De betyder för mycke för mig. Dessutom köpte jag ju gården eftersom jag har hästarna. :)

Suck ja, det är samma här. Bosatte oss på en gård låååångt från jobb, släkt och vänner pga hästarna. Och nu har man inte tid för dem :crazy:. Lite deppigt, MEN samtidigt är småbarnstiden kort, man behöver ju inte vara utan häst för evigt :idea:. Koppla av och få egen tid funkar lika bra med hundarna känns det som..
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Suck ja, det är samma här. Bosatte oss på en gård låååångt från jobb, släkt och vänner pga hästarna. Och nu har man inte tid för dem :crazy:. Lite deppigt, MEN samtidigt är småbarnstiden kort, man behöver ju inte vara utan häst för evigt :idea:. Koppla av och få egen tid funkar lika bra med hundarna känns det som..


Har oxå en hund eller snarare kalv :rofl: fast de e inte samma sak. Dessutom kan jag inte göra av med mina bebisar :angel: då hade mitt hjärta brustit.... :cry:
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Har oxå en hund eller snarare kalv :rofl: fast de e inte samma sak. Dessutom kan jag inte göra av med mina bebisar :angel: då hade mitt hjärta brustit.... :cry:

Du ska absolut inte göra dig av med hästarna om du inte vill. Barnen mår bra om du mår bra. Och en hund är banne mig ingen häst. ;) De går inte att jämföra.
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Varför är inte dottern hos sin pappa lika mycket som hos dig?
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Har du funderat på varför du vill hinna med allt? Personligen tycker jag att det låter orimligt att ha gård+heltidsjobb+2 barn+flera djur som kräver tid. Visst GÅR det säkert, men till vilket pris? Hade jag varit du så hade jag dragit ner på nåt av allt det där och haft tid att njuta av några av sakerna i stället för att stressa med allt. Det kanske räcker med en häst som går på lösdrift? Du kanske kan jobba lite mindre? Man ska ju hinna ha kul med sin familj också, inte bara slita och gno hela dagarna.
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Du ska absolut inte göra dig av med hästarna om du inte vill. Barnen mår bra om du mår bra. Och en hund är banne mig ingen häst. ;) De går inte att jämföra.

Nä, de gör ju faktiskt inte de. En tur ner i dalen med hästen gör ju livet värt astt leva igen :rofl:
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Varför är inte dottern hos sin pappa lika mycket som hos dig?

Han bor för långt bort, hon är inte merän 3 år heller, dessutom så vill hon inte vara där mer. Sen så är hennes pappa inte direkt lämplig till att ha henne mer heller, tyvärr.
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Har du funderat på varför du vill hinna med allt? Personligen tycker jag att det låter orimligt att ha gård+heltidsjobb+2 barn+flera djur som kräver tid. Visst GÅR det säkert, men till vilket pris? Hade jag varit du så hade jag dragit ner på nåt av allt det där och haft tid att njuta av några av sakerna i stället för att stressa med allt. Det kanske räcker med en häst som går på lösdrift? Du kanske kan jobba lite mindre? Man ska ju hinna ha kul med sin familj också, inte bara slita och gno hela dagarna.

Hästarna går helt enkelt inte att göra av med. Dessutom så är unghästen Mickis, hon fick den av sin farfar och de har hon stenkoll på. Jobbet går heller inte att dra ner på. Får väl helt enkel önska mig fler timmar på dygnet :D
 
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?

Visst GÅR det säkert, men till vilket pris?

Man ska ju hinna ha kul med sin familj också, inte bara slita och gno hela dagarna.

Exakt vad jag också ville få fram :cool:.

Funkar det att ha en massa hästar är det ju jättebra! Men oftast går det ut över umgänget med familjen, och familjen är väl ändå viktigast.. Är väl därför dom flesta verkar lägga hästarna på hyllan under hektiska småbarnstiden. Är man superberoende av hästar och alltid varit hästägare är det kanske t.o.m. nyttigt att vara utan häst ett tag :idea:.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 787
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 689
Senast: Cocos
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
4 186
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 324
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp