hur får man hästjobb utomlands??

S

sophiaa

Jag undrar om någon vet hur man ska göra ifall man vill åka några månader till frankrike för att jobba med hästar. vet ni några stall?eller stuterier som man kan söka till? är det nån mer än jag som har kommit på den här iden å kanske vill åka tillsammans?? känns lixom inte helt kul att åka ensam...
jätteglad för tips!!!

au revoir!

Sv: hur får man hästjobb utomlands??

Hej!

När jag jobbade med hästar utomlands (England, USA och Österrike) så fick jag ett av jobben via annons i tidningen Ridsport och de andra två med hjälp av kontakter som jag lärt känna på det första utomlandsjobbet.

Jag åkte själv (var 19 år på första jobbet utomlands) och ångrar mig verkligen inte! Lycka till:banana:

Sv: hur får man hästjobb utomlands??

hitta ett stall nara bordeaux sa har du mig har hihi:) ;)

vill du hit till frankrike sa sok pa gula sidorna vet ja och ta kontakt med olika stall och hor efter om dem behover hjalp eller har nagon kontakt, pagesjaunes.fr

jag sjalv hitta en gang ett hastjobb i schweiz pa yardandgroom.com men det blev en riktig katastrof hamna hos ett par skrammande, pedantiska, elaka alkolister och fick varken mat eller ledigt. stanna inte lange men angrar mig ej heller. Den erfarenheten vill jag inte vara utan och jag fick ju trots allt kora fyrspann helt sjalv:p

frankrike ar underbart!!! kom hit!!!:D :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 459
Senast: tuaphua
·
Hundträning Min mamma gick plötsligt bort i söndags och jag har därför hennes 4-åriga mittelspitz hos mig just nu. Han har i princip aldrig lämnats...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
22 322
Senast: Vassi
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 923
Senast: Flixon
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 591
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar