Hur får man hästen att se ut så?

rostad

Trådstartare
På vissa bilder så ser hästen super blank ut.
Hur gör man för att få hästen se så himla blank ut?
Några bra tips.
Hur fixar man hästen till en fotodag

// Kram Rostad:banana:
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

En jäkla massa pälsglans och en bra rykt? :idea:
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Om man borstar hästen dagligen så blir dom ju blanka automatiskt typ. Men annars ta ett riktigt bad med till exempel glanschampo och spraya på lite glansmedel.

Och en välmående häst har blank päls.
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Instämmer naturligtvis med alla som har skrivit tidigare om foderstat, rykt och pälsglans, men det finns ett litet knep till. Om man tar liiite matolja och gnider in på fotodagen så gör det gott. Det skall man dock inte göra för tidigt på dagen, för det drar åt sig damm. Man ska inte göra det för ofta heller, för man måste nästan tvätta hästen efteråt. (Blir ju lite flottigt.) Vad det gäller de vita tecknen, så tycker jag personligen att det bästa sättet att få dem riktigt vita och glansfulla är att gnugga in potatismjöl på torr häst och sedan borsta bort det. Då blir de jättevita och glänser så fint så.:)
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Meddela gärna hur det har gått och lägg ut lite bilder på din skinande pålle.:idea: :) :)
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

rostad skrev:
På vissa bilder så ser hästen super blank ut.
Hur gör man för att få hästen se så himla blank ut?
Några bra tips.
Hur fixar man hästen till en fotodag

// Kram Rostad:banana:
svampa med vatten runt nos och ögon, ta lite barnolja och smörj på mule och runt ögon..
man och svans kan du fixa till med lite spray eller gel så att det inte står åt alla håll.. hästkroppen kan juh lätt bli dammig så ta med en trasa att torka av hästen med..

och ta med ett spö med en plastpåse fastknuten längst ut, det får hästen att blåsa upp sig lite och se uppmärksam ut, istället för att hänga å sova i den varma vårsolen :D
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Hehe.. det ska jag göra! Tar och gör det ihelgen. Är just nu sjuk. Men blir frist tillsdess.
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

En varm häst ser finare ut i pälsen, så se till att ha ett tjockare täcke på en stund innan.
/M
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Jag gör likadant, men med barnolja. Det behöver man inte torka bort, för det absorberas av huden efter ett tag. Samt att det glänser alldeles jättesnyggt!!!
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Ser att du redan tipsat om barnoljan...

Men spö med plastpåse, det skulle mina hästar skita i totalt! :rofl: De är tränade att inte bry sig om sånt. Men för hästar som reagerar på nya grejer är det ett bra tips!
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

rykt,rykt och mera rykt

vill man kan ju fuska med pälsglans men en ordentligt ryktad häst tycker inte jag blänker mer bara för man har pälsglans
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Ett gammalt beprövat knaep är att putsa över den ryktade hästen med en bit sidentyg. Hästen blir bokstavligt talat sidenblank av det.
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Tror att en välmående häst är enda svaret. :banana: Sen kan man ju fuska lite med glansmedel i svans och man.
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Mitt sto har väldigt blank och silkeslen päls. Jag ryktar varje dag, har aldrig använt pälsglans till annat än till svansen. :rofl:
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

rostad skrev:
På vissa bilder så ser hästen super blank ut.
Hur gör man för att få hästen se så himla blank ut?
Några bra tips.
Hur fixar man hästen till en fotodag

// Kram Rostad:banana:

Jag ger mina en halv dl linfröolja vid frukost o kvällsmaten, det sparar många borst-tag, de är alltid blanka.....:d
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Mina är alltid blanka och fina (inte om dom har rullat sig i lera men annars) och jag ryktar inte varje dag.
Dom får inget speciellt foder.. valacken får olja men han är lika blank som stoet som inte får olja. Dom mår bra helt enkelt.
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 523
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
812
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 790
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp