Hur får man hästen att gå i piaff?

T

TiiRaNooG

Hej har en ungponny på sex år som jag tränar dressyr med,och han tar tyglarna och går i form lätt,men jag undrar då hur får man en häst att göra piaff?Har sett en massa göra både piaff och passage men jag har aldrig fått klart förmig hur man gör det?Kan någon förklara för mig?Mvh ponny ryttaren

Sv: Hur får man hästen att gå i piaff?

Det er best å la hesten få være med på å bestemme hvilken metode som passer best. Spør den først, og så kan du gjerne stille spørsmål til metoden etterpå.

Lykke til!

Hilsen Anne

Sv: Hur får man hästen att gå i piaff?

Om du går in på www.ridkonst.nu så finns det en "utbildningstrappa" där. Klicka på hästen vid "piaff/halva steg" så står det en ganska utförlig text med bilder både hur du gör g´från ryggen och från marken. Det brukar funka bra om man befäster från marken först.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: tara
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 089
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 013
Senast: WildHorse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 184
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA