Hur får man en bild från film funka?

C

Cronis

Jag ska försöka förklara så gott jag kan, och hoppas på hjälp sedan.

Jag hade klippt ut massa bilder ur filmer, men när jag sedan skulle visa dom, så funkade dom inte, bara svart.
Vad är felet?
Min sambo sa att det är nått man måste stänga av. Någon fuktion, men vad?

Jag klipper ut själva bilden ur filmen genom att:
-spela upp filmen i angedd spelare
-ta en screenshot
-klistra in i paint
-och redigerar sedan där.

Jag vet, jag är lite bakom... men det funkar för mig.
Men hur fasen gör jag för att bilderna inte ska bli svarta?

Sv: Hur får man en bild från film funka?

Stäng av overlay. Använder du WMP så är det under Verktyg / Alternativ / Prestanda / Avancerat. I VLC är det under Settings / Preferences / Video / Advanced Options. (MPlayer vet jag inte, WinDVD har jag inte kollat och några fler spelare använder jag inte för video.)

Men om man stänger av det, funkar det ändå att spela filmer i programmet? (även när jag inte ska redigera ut en bild)

Ja, det fungerar utmärkt. Ger bara lite bättre prestanda att ha det på.

Liknande trådar

Äldre Haft en känsla ett par veckor att jag MÅSTE spara ner alla bilder jag har på datorn på något sätt,OM datorn skulle gå sönder. Den har...
2
Svar
20
· Visningar
1 856
Senast: Tass
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 774
C
IT & mobiler Jag har kunnat plocka ut bilder ur en film, förut. Men det funkar inte längre. Vet att det va nånting man skulle installera eller bocka...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: Cronis
·
G
Hästvård Jag har en nära bekant som jag just nu är hästvakt åt pga att h*n har åkt utomlands .Jag har påpekat brister upprepade gånger för...
Svar
8
· Visningar
1 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka