Hur får man den där fina manen?

M

Moja

Hejsan! Jag vill så gärna få min new forests man rak, tunn och fin!. Just nu är den väldigt tjock och börjar lägga sig på den andra sidan.. :P
Jag har försökt många gånger att få den rak och fin men jag får aldrig riktigt till det.
Hur gör ni?
Rycker ni först och sedan klipper en rak kant?

Berätta gärna alla era tips om att få en så fin man som möjligt!

Sv: Hur får man den där fina manen?

putt putt :). ingen som har bra tips?

det är bara att rycka den :laugh: har samma problem med min ponny :D

Jag har nog inga bra tips då min sköthästs man(hon är ett halvblod) är väldigt tunn som den är och man bara behöver klippa den! :) Fast även den lägger sig på andra sidan men det gör nästan alla manar så! xD
Men vill du hemskt gärna att den ska ligga bara på en sida kan du alltid ta och göra "pippilotter" ungefär 9st på manen och låta dom ligga slätt i kanske en vecka eller nåt! Vanligtvis brukar den lägga till sig då. :)

jag klipper först, och sen rycker jag. tycker det ser mer naturligt ut. för att få manen på en sida kan man blöta den och sen fläta över den på rätt sida, man brukar få hålla på några veckor dock innan den lägger sig rätt...knoppa funkar också:D

Ryck eller klipp och använd pälsglans i och om den står åt alla håll, fläta ner den och låt de sitta i några dagar. Kamma med pälsglans varje dag.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 203
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 490
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka