Hur får man bort allt smutts? :O

S

sockerkakor

asso, jag har en shettis som e så smutsig så man svimmar x) Neej men. Liksom .. Inne i pälsen är det flera lager smutts, jag har bortstat och borstat men det hjälper inte, jag vet att man också kan duscha henne, Men finns det inget bättre sätt och lättare?

Sv: Hur får man bort allt smutts? :O

Verkar mysko med dina frågor.
Men de måste ha sitt "fett" i pälsen för att skydda sig mot värme,kyla,insekter och därför räcker det med att rykta av dom ordentligt.Jag anser inte man ska tvätta dom stup i kvarten för det stör deras naturliga hårlager.

Nejnej, jag tvättar henne inte ofta alls, Men alltså Det är verkligen smutts grus och sånt efter hon rullat sig, det är överdrivet mkt. Det känns inte nödvändigt att ha det.

Vänta tills det blir varmare och bada henne sen.Men grus får de tyvärr ofta ner djupt eftersom de rullar sig.Bara borsta och borsta som hjälper.

tyvärr så är det nog som hallonkvist säger.
Det är bara att borsta på.

Shettisen här hemma brukar jag använda gummiskrapa på för att liksom "gnugga upp" grus och stöv så att man sen kan borsta av det enkelt.
Ju renare ponnyn är desto smutsigare blir alla runt omkring;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: malumbub
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 081
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 848
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 762
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Svamp?