Hur får jag reda på ven som äger en häst?

yokon

Trådstartare
Jag skulle vilja veta hur jag får reda på rätt hästägare, om jag bara har nr på halsen påen travare som står i stallet? De är ingen som tar hand om honom längre och han som sålt honom har inte kommit med regpapper el köpekontrakt.Så vi misstänker att han inte står som ägare;vad gör man och hur.

Sv: Hur får jag reda på ven som äger en häst?

Man tar nr som hästen har på halsen (eller hästens namn) och surfar in på STC och söker med hjälp av siffrorna/namnet rätt på hästen.När man hittat hästen finner man även den rätta ägaren eftersom det är det som är reg på stc hemsida.

Travsport.se -> sök sportinfo -> häst. Fyll i några uppgifter.
DOCK är det inte alla som lägger pengar på att göra ett ägarbyte som syns på STCs hemsida då det kostar nån tusenlapp.

Travsport.se -> sök sportinfo -> häst. Fyll i några uppgifter.
DOCK är det inte alla som lägger pengar på att göra ett ägarbyte som syns på STCs hemsida då det kostar nån tusenlapp.

kostar väl inte? när jag köpte mitt fullblod skrev jag bara ut en lapp från nätet å skicka in... å fullbloden är ju på STC de med..

När vi fick vårt ena kallblodstravarsto 2006 anmälde vi ägarbyte till STC.
Det kostade 525 kronor.

Fullblodet finns inte på st, de finns under svensk galopp och dessa kostar det ingenting att göra ägarskifte på (gjorde åtminstone inte när jag köpte/sålde fullblod för några år sedan). Travarna kostar däremot, tyvärr är de många som på grund av det inte byter även om man är skyldig enligt registreringsreglementet att byta när hästen byter ägare, oavsett vad man ska ha hästen till..

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 043
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 817
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 604
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 044
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar