Magiana
Trådstartare
Jag funderar på att skaffa en soffa men jag vet inte hur jag ska få in en sådan sak i huset. Det är trångt och smalt överallt. Den bästa vägen in är via stora verandan, men altandörren går inte att öppna mer än 90 grader. Dörröppningen är 70 cm men dörren tar bort 5 cm av utrymmet så det är i praktiken bara 65 cm. För att kunna utnyttja hela dörrhålets bredd måste dörren bort, men jag vet inte hur det görs.
Det sitter en skena i överkanten av dörren där det i sin tur sitter ett stag som förbinder dörren med dörrkarmens överkant. När dörren är öppen och handtaget trycks ner, så låses dörren i den positionen. Det här staget måste alltså bort för att man ska kunna lyfta av dörren. Haken är att jag inte ser några skruvar annat än i skenan på dörrens överkant, men i skenan går en stång som sitter fast i ena änden så jag vet inte hur mycket det hjälper att få bort skruvarna.
Någon som har ideer om hur jag ska lösa detta?
Det sitter en skena i överkanten av dörren där det i sin tur sitter ett stag som förbinder dörren med dörrkarmens överkant. När dörren är öppen och handtaget trycks ner, så låses dörren i den positionen. Det här staget måste alltså bort för att man ska kunna lyfta av dörren. Haken är att jag inte ser några skruvar annat än i skenan på dörrens överkant, men i skenan går en stång som sitter fast i ena änden så jag vet inte hur mycket det hjälper att få bort skruvarna.
Någon som har ideer om hur jag ska lösa detta?