Hur få upp händerna?

Sv: Hur få upp händerna?

Och här. Men det var på framridningen. Sen tappade jag ner händerna utan att jag var medveten om det.
DSCF4061.JPG

Bild från förra året
RIMG0032.JPG
Här har du ju ett bra utgångsläge. Hästen jobbar på bra och om du litar lite på honom och ger honom tygeln när han går så, så kommer händerna att hamna där du vill ha dom.

Titta: Händerna är ok ibland;)

Pentax%2013.09.2008%209-39-23%20.jpg

Här tar jag iofs en hård förhållning eftersom hästen drog
Pentax%2013.09.2008%202-05-17%20.jpg

Nu börjar det här likna "Årets mesta ego-tråd":o:D

Men man behöver ju inte läsa tråden om man störs över min exhibitionism;)

Här har du ju ett bra utgångsläge. Hästen jobbar på bra och om du litar lite på honom och ger honom tygeln när han går så, så kommer händerna att hamna där du vill ha dom.

Jo, på träning är det ju lättare att få till det. På träning tror jag att jag har betydligt mer slack i tygeln än vad denna bild från förra året visar. Måste försöka få mer träningsbilder att analysera. Kameran ljuger inte.

En gång dressyrryttare, alltid dressyrryttare? Jag ser på majoriteten av mina bilder så sitter jag och drar hästen i munnen och har en alldeles för hög form.

Finns ju vissa guldkorn där det ser lite mindre hemskt ut.
Fuji%2022.06.2008%2013-26-52.JPG

jag tycker det ser fint ut ändå....

Bästa övningen annar, någon som står på backen och nöter nöter nöter...

"rak i ryggen", "händerna", "andas", "titta dit du ska", "var följsam", "händerna", "sträck på dig", "andas".....

Ja du, du behöver nog en instruktör som tittar på din sitts när du jobbar din häst. En gång dressyr ryttare alltid dressyr ryttare, då tycker jag nog det är konstigt att du tappade hållningen på vägen. E de nått jag har med mig från dressyren så e de hållningen. Min westerninstruktör tycker att jag rider för snyggt, blir lite för statisk, är ej tillräckligt följsam. Bilden på er när du tränar i ridhus, låt den bli ditt mantra , där ser det mycke bra ut. Du jobbar hästen fint o e följsam med dina händer. hej hej

Ja du, du behöver nog en instruktör som tittar på din sitts när du jobbar din häst. En gång dressyr ryttare alltid dressyr ryttare, då tycker jag nog det är konstigt att du tappade hållningen på vägen. E de nått jag har med mig från dressyren så e de hållningen. Min westerninstruktör tycker att jag rider för snyggt, blir lite för statisk, är ej tillräckligt följsam. Bilden på er när du tränar i ridhus, låt den bli ditt mantra , där ser det mycke bra ut. Du jobbar hästen fint o e följsam med dina händer. hej hej

Tack för dina ord!

Jag har ingen hållning alls, sitter och kutar jämt så det är inte så konstigt att det ser likadant ut även när jag rider. Men jag ska be instruktören att hjälpa mig med det.

Med risk för att låta snorkig.
Böj på armbågarna!
Men håller med om att det är lätt att fastna med händerna långt ner och jag gör detsamma.
Man får nog påminna sig själv hela tiden.

Själv har jag "hälsjuka" och det är minsann inte heller så lätt att bota.

Nej, varför skulle du vara snorkig? Jag ber ju om råd och synpunkter så då får man ju vara beredd på att folk kommer med synpunkter också:)

Lumix%202008-10-05-15-57-16_023.jpg

Lumix%202008-10-05-15-57-44_021.jpg

Bilder från igår. Min vänsterhand lever sitt eget liv.

Visst tappar du vänster (inner) hand men det ser ändå inte illa ut på de senaste bilderna.
Eftersom du är medveten om problemet, så är du nog nära lösningen. Påminn dig själv nästan hela tiden och kolla efter hur du gör.
Jag tror det handlar lite om komfort - man är van att sitta si eller så med händerna.

När jag rider på en hand upptäcker jag ofta att jag sitter med tygelhanden för långt fram och drar med hela axeln och blir vriden och hästen blir felvriden i kroppen och jag har svårt att begripa varför hästen inte går dit jag vill...tills jag kommer ihåg min axel och positionerar den.

Poängen är att när vi vet om problemet, är det lättare att reglera sig själv.

Tänk rak överkropp, lagom bakåtskjutna axlar, hängande avslappnadetyöverarmar, lite böjda armbågar.
Försök undvika den typiska fällan att hålla händerna långt fram (jovisst, vi ska ha tygelhanden ovanför eller strax framför hornet men det är banne mig mig inte lätt utan att låta sig dras framåt!!!)ända uppifrån axlarna.

Jag tror att många missar avslappningen i överarmarna.

Hoppas du förstår hur jag menar.

Liknande trådar

Dressyr Jag kämpar med mina händer. Speciellt i trav har jag en tendens att få raka armar och "för mjuka" händer som inte sluter nog väl runt...
2
Svar
35
· Visningar
3 414
Senast: Sar
·
Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han...
2
Svar
23
· Visningar
1 233
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 555
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
2
Svar
24
· Visningar
2 507
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka