Hur få i brodden?

Sv: Hur få i brodden?

Är så avundsjuk:cool:
Vill oxå ha snö och ut i stallet och brodda.:cry:
Gängtappen är super, går att få i brodd även i de slitnaste skor.
Sen finns det små svarta skumgummi proppar på hööks att stoppa i hålen om man vill.Men jag har aldrig provat själv.
 
Sv: Hur få i brodden?

Är så avundsjuk:cool:
Vill oxå ha snö och ut i stallet och brodda.:cry:
Gängtappen är super, går att få i brodd även i de slitnaste skor.
Sen finns det små svarta skumgummi proppar på hööks att stoppa i hålen om man vill.Men jag har aldrig provat själv.

Sambon skulle hjälpa mig. han gjorde först med gängtappen, men sen när brodden skulle skruvas i var det svårare :rofl: Dock har hovslagaren kommit och hjälp mig så nu är dom i i alla fall! :)
 
Sv: Hur få i brodden?

Pappa hjälper mej att brodda. Först petar jag ur med en söm eller en liten skruvmejsel och sen sputar vi vatten i hålet med hård stråle på en sån här sprayflaska, helst typ varmt vatten, sen tar vi gäntappen, då bukar det vara rent! Sen tar pappa på kopparfett på brodden så att den går lätt att skruva i, och även ur. Det här funkar jättebra!
Lycka till med broddningen, ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 434
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 023
Senast: AW
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
8 492
Senast: Lipperta
·
Kropp & Själ Jag är sjuk. Både fysiskt och psykiskt. Men jag har ingen aning om hur jag ska göra för att bli frisk. Detta är ett anonymt konto då...
Svar
11
· Visningar
872
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp