orion_x
Trådstartare
Jag fick ta bort min lilla pålle för snart en månad sedan och vi har letat efter en ersättare som kan hålla våran travare sällskap. Nu har vi hittat en fin nordsvensk valack på 17 år som våra grannar köpte men sedan ångrade sig för att helt plötsligt hade de köpa två hästar och hade tre, fastän de bara skulle ha två... fråga mig inte varför. Men men, till saken. Han är snäll att rida på, köra m.m Men. Vi tog hem honom i förrgår för att se hur han funkade med vår häst, så de stod tillsmammans i stallet på natten och på morgonen igår så släppte pappa ut dem.. Då gnäggade hästarna hos grannen (500m bort) och den här hästen sprängde då staketet och sprang hem till dem.. 2 ggr, sen orkade inte pappa laga staketet mer . Saken är den att denna hästen skulle mina föräldrar kunna ha mycket glädje av, och min mamma skulle kunna börja rida igen , så vi vill väldigt gärna ha honom. Men vi har ingen aning om hur vi ska lösa detta... . Hur ska man få honom att stanna kvar i hagen? Det är ganska högt staket och bra med ström på, men han har ju massor med päls:smirk: . Mamma hade någon ide om att göra en liten hage med jättehögt staket inne i den hagen vi har.. så han inte kan ta sats, tror ni det skulle funka? Finns det någon som har några tips så mottages de tacksamt.