Hur få bort tandkräm?

stjarnhimmel

Trådstartare
Jag har lyckats slabba ner några klädesplagg med tandkrämsfläckar. Jag har försökt med vanish fläckborttagning men lyckas inte.... Hm... Förslag på annat att använda? Om det inte går funderar jag på att färga kläderna mörkt....?

Sv: Hur få bort tandkräm?

Man sköljer plagget i rikligt med ljummet vatten. Därefter tvättar man plagget så varmt som möjligt.

Tål de högre temperatur, så ta det. Jag tvättar normalt också i 40, men om plagget faktiskt tål 60 och det någon gång kanske är motiverat att dra på lite högre temp, då är det bara att köra.

Prövade detta och fläckarna gick bort- i alla fall de flesta. Det jag undrar över är om kläderna tar stryk av att tvättas på högre temperaturer? om jag tex har kläder där det står på tvättlappen att de ska tvättas i 40 grader och jag kör i 60?
samma sak med bh:ar- de ska ju köras på handtvätt- antar att de slits om man då kör dem i 40? ( i tvättpåse)

Jag kör alla mina BH:ar på 60 i tvättpåse i maskin, och angående tandkrämsfläckar så om de inte går bort i maskin kan man alltid handtvätta fläcken utanför maskinen tills den går bort med hett vatten. ;)

Jag kör alla mina BH:ar på 60 i tvättpåse i maskin, och angående tandkrämsfläckar så om de inte går bort i maskin kan man alltid handtvätta fläcken utanför maskinen tills den går bort med hett vatten. ;)

Ja jag har tröttnat på att köra bh;ar i handtvättsprogrammet i maskin. Jag har bara två timmars tvätttid och bara två maskiner i min förening och då jag inte tvättar varje vecka känns det jobbigt att behöva ta en hel maskin till bh:ar. Har drför kört ngn gång i 60 grader med andra underkläder men tänker att det kanske sliter mkt på dom.

Jag kör mina Bh:ar alltid tillsammans med annat 60 gradigt tvätt i samma färg på vanligt program, enda skillnaden är att de ligger i en tvättpåse. :P

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 961
Senast: Whoever
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
798
  • Artikel Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
34
· Visningar
6 331
Senast: miumiu
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 805
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II