Hur få bilder att rotera i Microsoft word?

B

Bucus

Jag har lyckats få texten att rotera men inte bilderna som jag klistrat in från clip art.
 
Sv: Hur få bilder att rotera i Microsoft word?

Rotera en figur, bild eller WordArt

Markera figuren (Figurer: En grupp former som är klara att använda och omfattar grundläggande former som rektanglar och cirklar, samt olika linjer och kopplingar, blockpilar, symboler i flödesscheman, stjärnor och banderoller, samt bildtexter.), bildobjektet (bild: En fil (till exempel en metafil) med grupperade objekt som du kan dela upp och ändra som två eller flera objekt eller en fil som bara är ett objekt (till exempel bitmappar).), eller WordArt-objektet (WordArt: Textobjekt som du skapar med färdiga effekter som du kan lägga till ytterligare formateringsalternativ i.) som du vill rotera.
Obs! Om verktygsfältet Rita inte visas i programfönstrets nedre vänstra hörn pekar du på Verktygsfält på Visa-menyn och klickar sedan på Rita.

Gör något av följande:

Rotera i vilken vinkel som helst

Dra roteringshandtaget på objektet i den riktning som du vill rotera det.
Obs! Om ett roteringshandtag inte visas klickar du på Rita i verktygsfältet Rita i programfönstrets nedre vänstra hörn, pekar på Rotera eller Vänd och klickar på Rotera fritt.

Slutför rotationen genom att klicka utanför objektet.


Rotera 90 grader åt vänster eller 90 grader åt höger

Klicka på Ritobjekt i verktygsfältet (verktygsfält: Ett fält med knappar och alternativ som du kan använda för att genomföra kommandon. Du visar ett verktygsfält genom att klicka på Anpassa på Verktyg-menyn och sedan klicka på fliken Verktygsfält.) Rita, peka på Rotera eller vänd och klicka sedan på Rotera åt vänster eller Rotera åt höger.
..................
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 023
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
293
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 000
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har en app i mobilen som heter Todoist. Där kan jag skriva in saker som behöver göras. Man kan sätta ett datum för när det ska...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 395
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp