hur dela av hagar?

Empalie

Trådstartare
Ny pålle kommer på fredag, ett sto på fyra år. Jag har bestämt för att inte släpa ihop direkt utan låta de gå i hagarna bredvid varandra ett tag först. Men hur delar jag bäst av. Hur bred kanal mellan ska man göra? Ska de kunna nosa på varandra över staketet? Hmm tips mottages tacksamt!

Sv: hur dela av hagar?

Beror nog lite på vilken typ av hästar det är. Är de den typen som blir helvilda när det kommer nya hästar eller tar de det med ro?
Om de är av den lite vildare sorten kan du ju börja med en bredare kanal så de kan se varandra, men inte nosa på varandra helt, sen låta dem nosa efter nån dag eller så, och funkar det bra så släpp ihop.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 574
Senast: Stereo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 120
Senast: Juli0a
·
Kläder & Bli fin Min farmor begravs nästa fredag. Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Min ena farbror har bestämt att det ska vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 300
Senast: bumpo
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 917
Senast: Joro253
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama