Hur brukar banorna se ut?

GardenAngel

Trådstartare
Den 6 Juni ska jag tävla för första gången i mitt liv. Är livrädd, men samtidigt upprymd. :)

Eftersom jag aldrig egentligen varit på en hopptävling så undrar jag hur ni tror att banan kan vara uppbyggd.
Det är ett klubbmästerskap LC med valfri höjd.
Jag ska hoppträna på fredag och skulle gärna vilja ha lite kött på benen om hur banan kan vara uppbyggd. Det är troligen 8-10 hinder, så mkt har jag förstått. :)'

Tacksam för svar, Lina.

Sv: Hur brukar banorna se ut?

Okej, tack. :)
Brukar det vara mkt snäva svängar o sånt läksigt? :p

Jo, kände att det blev lite konstigt.. Men det är väl uppyggt som en LC, sen får man välja höjden eftersom det är så mkt olika hästar som tävlar i samma klass. (liten ridklubb)

Okej, tack. :)
Brukar det vara mkt snäva svängar o sånt läksigt? :p

Jo, kände att det blev lite konstigt.. Men det är väl uppyggt som en LC, sen får man välja höjden eftersom det är så mkt olika hästar som tävlar i samma klass. (liten ridklubb)

Men en LC är ju namn på en höjd egentligen :p

Nja hur snänva svängar du vill ta är ju upp till dej. Oftast är det schysta och enkla vägar.

Jo. men du vet, där är ju en klubbtävling, dom är ju som dom är. :p (eller, vad vet jag om det egentligen.)

Tror du att det är smart att börja med en LC när man är hopprädd och har hoppat sin häst två ggr? (hon var visserligen hoppat 135, så hon klarade det ju. )

Om det är valfri höjd så kan du ju välja lägre om du vill, men om det är LC höjd så är det 1m för stor häst. Det beror ju lite på hur du känner, men om hästen är ruttinerad så hjälper den dig säkert runt, det är ju lätt för den då :p

Liknande trådar

Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·
Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 805
Träning Hej! Jag tänkte fråga er andra om ni skulle kunna hjälpa mig, Det är så jag älskar verkligen att hoppa och har tävlat upp till 70cm på...
Svar
0
· Visningar
826
Hoppning Har ni några bra tips på att komma över en otroligt fånig hopprädsla? Lite bakgrundsfakta: Jag har ridit i stort sett hela mitt liv...
Svar
11
· Visningar
2 565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar