Åh jösses, de där hovslagarna.
Jag har en riktigt duktig hovslagare, men hen har lite attitydsproblem måste jag nog påstå (som säkert beror på trötthet/ätit dåligt). Då hen igår skulle sko min häst 17:30, jag ringer strax efter 18 men får inget svar och skickar ett sms och frågar om hen glömt bort mig (igen).
Får sms 70-80 min efter utsatt tid att hen fastnade hos en halt häst. Och hen påstår att det är "helt normalt/vanligt/ok" att vänta i 1,5 timma på vilken hovslagare man än har. Men enligt den här tråden så verkar det ju faktiskt inte vara så vanligt som hen säger....
Nu håller jag bara tummarna att hen kommer imorgon istället. Synd att bra hovslagare inte växer på träd :-/
Njäe.. Jag förstår att man inte alltid kan hålla tider då man jobbar med levande material sas. Men det går ju att planera för.
Jag jobbar med hästar och får därför räkna med att antingen tala om för folk att tiderna är flytande eller att själv ha luckor om man inte fullt ut vet vad som ska göras och vet att det klaras av på viss tid.
Oavsett får man ju ha lite trevligt kundbemötande och be om ursäkt.
Jag ser ju rätt många hovisar och hör rätt mycket om dem. Och de flesta upplever jag vara duktiga på att vara i tid. Det finns ett fåtal som ofta är sena och/eller är kassa på att höra av sig. Men de är betydligt färre än de andra.