N
Naddi
Idag hände det som inte får hända... Ramlade av hästen och blev trampad precis under vänster bröst. Jag hade min säkerhetsväst på mig som vanligt och nu vet jag att den verkligen gör nytta!
Har läst trådar om säkerhetsvästar och hjälmar. Många berättar om hur nöjda de är med sin utrustning. Utseende, bekvämlighet, märke och pris nämns ofta samt vilken säkerhetsnivå.
Detta är intressant... MEN
Nu tycker jag att vi som har varit med om olyckor berättar om våra erfarenheter!
Hur bra är säkerhetsutrustningen när den verkligen sätts på prov?
Jag börjar:
Olycka:
Ramlade av hästen i på en äng (en hund kom springande bakifrån och det var ju sååå farligt). Landade på rygg, höll kvar tyglarna och hästen trampade mig i bröstkorgen på väg därifrån.
Skyddande utrustning:
Säkerhetsväst Race Safe 2000, beta klass 3. Pris ca 2500kr.
Köpte den för ca sex månader sedan när jag skulle börja rida in min häst.
Anledningen till att jag valde just denna:
Den är inte allt för klumpig. Bra att man kan knyta in/ut den en storlek. Märkt beta klass 3.
Omdöme:
Jag är positivt överaskad över hur bra den fördelade trycket. Är lite öm och stel nu flera timmar senare, men har inte ont precis.
Det blev en ytlig reva i tyget (gick inte i sönder) efter hästens sko, tråkigt fast inte så konstigt.
Har läst trådar om säkerhetsvästar och hjälmar. Många berättar om hur nöjda de är med sin utrustning. Utseende, bekvämlighet, märke och pris nämns ofta samt vilken säkerhetsnivå.
Detta är intressant... MEN
Nu tycker jag att vi som har varit med om olyckor berättar om våra erfarenheter!
Hur bra är säkerhetsutrustningen när den verkligen sätts på prov?
Jag börjar:
Olycka:
Ramlade av hästen i på en äng (en hund kom springande bakifrån och det var ju sååå farligt). Landade på rygg, höll kvar tyglarna och hästen trampade mig i bröstkorgen på väg därifrån.
Skyddande utrustning:
Säkerhetsväst Race Safe 2000, beta klass 3. Pris ca 2500kr.
Köpte den för ca sex månader sedan när jag skulle börja rida in min häst.
Anledningen till att jag valde just denna:
Den är inte allt för klumpig. Bra att man kan knyta in/ut den en storlek. Märkt beta klass 3.
Omdöme:
Jag är positivt överaskad över hur bra den fördelade trycket. Är lite öm och stel nu flera timmar senare, men har inte ont precis.
Det blev en ytlig reva i tyget (gick inte i sönder) efter hästens sko, tråkigt fast inte så konstigt.