Hur bra är en gårdsbesiktning egentligen?

F

Fiatempo

Jag bara undrar - hur bra är en gårdsbesiktning egentligen? :confused: Ska man göra en röntgenundersökning trots att hästen gått igenom gårdsbesiktningen med böjprov och allt ua? Har pratat med flera och de säger alla olika så nu vill jag ha era åsikter! Tacksam för svar!
 
Sv: Hur bra är en gårdsbesiktning egentligen?

Det beror ju lite på hur dyr häasten är o om den har hsaft tidigare problem.
 
Sv: Hur bra är en gårdsbesiktning egentligen?

Om hästen kostar 35000 SEK och ej haft tidigare problem enligt säljare!
 
Sv: Hur bra är en gårdsbesiktning egentligen?

Det finns för o nakdelar med allt. På en klinik har de ju golv o ytor lämpade för ändamålet o if ngt skulle verka suspekt finns det ju fler möjligheter att utreda det. Det viktigaste vid en gårdsbesiktning tycker jag är att underlaget är relativt OK, d v s asfalt / grusväg utan stora stenar mm.

Sist jag köpte häst hade jag bestämt mig för att göra ordentlig undersökning på klinik samt röntgen. Men det blev ändå en gårdsbesiktning o jag resonerade så att häldre få en häst införsäkrad u a än få reservation på en lös benbit t ex som ev inte ens kommer att störa men som försäkringsbolaget kan skylla på!
 

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 331
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
790
Senast: Fiorano
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
788
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp