Hur börjar man?

Madde_padde

Trådstartare
Har precis fått hem min ny häst! Et tkallbod som gått på travet och sådär men tydligen ska vara mycke snäll att köra!
Jag har dock ingen erfarenhet alls av körning men skulle dock vilja köra honom! men som sagt hur gör man?

Finns de typ nån kurs man kan gå eller sådär? och måste jag då ha egen utrustning? för om jag inte gillar de alls eller de inte fungerar har ja juh slängt ut pengar i onödan... eller?

Sv: Hur börjar man?

Du behöver egen utrustning, om du inte kan låna av någon kompis eller så. Köper du bra utrustning så är det bra andrahandvärde på den så då kan du sälja den om du tröttnar. Ta kontakt med din rasförening eller närmaste körsällskap, dom har ofta nybörjarkurser.

Smartast är nog att ta hjälp, och tar man hjälp av någon duktig kusk så finns det kanske utrustning att låna.
Jag skulle inte om jag kände mig osäker sela på själv och köra, för du vet aldrig vad hästen är tränad för eller om det hänt något. Så mitt bästa tips är att kontakta någon i ditt län som sysslar med skolkörning, om det är det du vill syssla med. Kolla KUSKRINGEN.SE och tryck på tränare.

Hej om han har varit på travet är han van vid travsele och rockard tag hjälp av en travmänniska låna utrustning .Kör lite och se om det passar dig .Kolla med tidigare ägare vad han kan han kan vara körd med pullert ? 4hjulsvagn eller vara inkörd med låga släpskaklar /kälke .Se vad han och du passar för och utvekla dig själv han och utrustningen där efter.

Liknande trådar

Samhälle Jag har gått hos psykiatrin sen typ 25 år tillbaka pga psykisk ohälsa av olika slag. Det har varit medicin förstås men också terapi. Nu...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 210
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: MML
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 977
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London