Hur bor din innekanin?

C

Calivi

Hej! Som rubriken lyder, hur bor din innekanin? Bilder uppskattas! :D

Sv: Hur bor din innekanin?

Har tyvärr ingen kanin längre, men har haft två i mitt liv (i olika omgångar).

Båda hade buren i köket. Den var öppen dagtid så det kunde gå som de ville i kök och hall. När vi var hemma var kaninen med oss och tittade på tv tex.
Instängd i buren endast nattetid.

Såhär bor mina niner
Lite tråkigt för tillfället...

innebur.jpg

Men får springa ute i huset så fort jag orkar :D
diffentiggerpopcorn.jpg

diffligger.jpg

Sen nu är det äntligen sommar och utegång ibland!
dollydiffute.jpg

IMG_0324.JPG

På den tiden jag hade två kaniner inomhus. Vanliga inneburar (120*60 resp 100*50) på varandra. Så fort jag var hemma turades kaninerna om att springa lösa i lägenheten. I buren finns sitthyllor, skålar, högaller och diverse leksaker.
Dörrmattan samlade upp det värsta spånet och höet när kaninen som bodde underst hoppade in och ut.

kl

Har tyvärr ingen bild, men min kanin bor i en 100x50-bur. Och har alltid luckan öppen till en kompostgaller-hage.

I buren står ett hus, och i hagen finns en stor sten som han brukar sitta på. Och stora grenar.

Bild007.jpg

Bild008d.jpg

Hade ett hus förut, men det var för litet samt att det tog en massa plats. Skaffade då detta hyllplan, och kaninen verkar trivas mycket bättre med den. Buren är en 120 bur.

Min lilla 2 åriga dvärgvädurs hane (okastrerad) får vara inne i buren medans jag är i skolan, då har han inget imot att vara i buren för att han sover på dagen. Så fort jag kommer hem så öppnar jag överluckan så hoppar han ut och är ute ur buren tills jag åker iväg till skolan nästa dag. Han har halm, ett hörnshus med två inngångar som han kan ligga i och sitta på, en skål för grönsaker, en skål för pellets, en hö rack, ALLTID någon leksak eller pappersrulle att tugga på och slänga runt tills han får springa runt på rummet (då får han andra leksaker) och vattenflaska. Saltsten såklart! :)

album.php

album.php

De springer fritt omkring inomhus dygnet runt :D
De har gjort det i flera år nu, så det här är en gammal bild: (Tar mest kort på dem när de springer omkring utomhus.)

28we51k.jpg

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Som rubriken lyder väntar en flytt till Grekland för mig och min hund. Rabiesvaccin ordnade jag i måndags. Har du varit till...
Svar
13
· Visningar
762
Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 879
Senast: Roxy
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 144
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar