Hur böjd bom har Wellington Elite?

Martina_m

Trådstartare
Funderar på att köpa en Wellington Elite 17" med bomvidd 4.

Har inte testat någon, men har testat en Edinburgh 17" med bomvidd 3.

Den var ok, kanske något smal (därför jag vill ha 4, ev med padd under), men den var kanske nååågot böjd till hästen. Vad tror ni? (det är en treåring, om det kanske har någon betydelse)

Här är lite bilder på hästen med Edinburghen:
Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4
Bild 5
Bild 6

Sv: Hur böjd bom har Wellington Elite?

jag har en wellington elit till mitt djur och hon är väl lite halvsvängd- rak i ryggen, svårt...:D men inte extrem åt något håll...Jag har iaf en trea som är ngt uppbyggd efter henne o hon är ett spetigt fullblod(Apocalypse, om du minns?:p) din sak ser ju ut o bli rätt biffig så en trea blir nog snabbt förliten kanske...resten vågar jag inte uttala mej om...:confused: minst sagt förvirrande med sadlar:D

Grattis till ett tjusigt hästköp iaf!:bump:

Ååååhh, Apocalypse :love: klart jag minns henne (omg det är 7 år sen nu tror jag :eek:)!!! Har sett på startlistor och resultat att ni varit i Ronneby och tävlat, men har aldrig varit där de helgerna :(.
Haha, det roliga är att hon jag köpt hästen av, känner Apocalypses gamla ägare :D, världen är liten.

Jaja, det var lite trådkapning av min egna tråd.
Men min är väldigt rund så han behöver vid bom. Och jag kan inte säga om han är svängd eller rak i ryggen :grin:, ja det är verkligen förvirrande det här. Men den Edinburghen jag red i kändes bra och det är bra pris på dem, så jag tycker att de SKA passa :devil::D!

Och tack för att du tycker min kille är tjusig ;)!

ja, det e verkligen supersvårt med sadlar. Sen vet man ju inte hur mkt o hur snabbt de ändrar sej heller när de är så unga.:confused:

jo, jag vet, U har väl i stort sett ridit in alla deras hästar, hon är verkligen jätteduktig, spec på unghästar.

Du får hälsa på Calyps, hon kanske känner igen dej;)

Det är ju ganska svårt att se på bilderna, men jag tycker inte att sadeln ser ut att passa. Den lättar väldigt mkt bak, mao den ser för svängd ut, din häst ser väldigt rak ut när den arbetas. den ser ju även smal ut, men det sa du ju själv också :)

Kan inte riktigt hålla med dig! att det lätta ngt där bak är ju 1000 ggr bättre än att det trycker. När jag började använda min hoppsadel på min andre häst var den ngt för vid och lättade då ngt där bak. Nu har hon kunnat muskla sig jätte bra pga av den vida bommen, sitter nästan intill perfekt idag. Så detta är mkt svårt att bedömma på ett forum;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har funderingar på att införskaffa mig en Barbackapad. I nuläget har jag ingen sadel (den bör komma om ca 3-4 veckor) och funderade...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 368
Senast: Pilot
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 769
Senast: AbCdE
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 485
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar