Hur blir det med min semester?

Sv: Hur blir det med min semester?

OK, det viktigaste är att vidtala de du lämnar som referenser - innan du lämnar dem som referenser. Berätta att du sökt nytt jobb och hör om du får lämna dem som referenser till tilltänkta chefen.

Då gör jag så. Vilken tur att ni hjälper mig att reda ut alla frågetecken. Känner mig riktigt grön på det här.
 
Sv: Hur blir det med min semester?

Tack, det var en bra input. Bör jag ringa och berätta för chefen om mina planer alltså? Detta kan jag väl göra utan att jag definitivt säger upp mig, eller hur? Jag vill såklart inte säga upp mig från nuvarande jobb innan jag har nya anställningen nedskriven på papper.

Absolut, la till det men du hann svara innan. Du måste givetvis - vilket även Lovisaleonora påpekat - fråga nuv chefen om det är okej att du ger hen som referens. Dels för det hör till god ton, dels för en förberedd chef ger bättre referenser än en som blir överrumplad. Dessutom bör chefen höra från dig och ingen annan att du funderar på att byta jobb.

Givetvis kan du berätta att du söker jobb/funderar på ett specifikt jobb/blivit erbjuden ett specifikt jobb utan att säga upp dig =)

Det normala är att man inte säger upp sig förrän man skrivit på nya anställningsavtalet så är inget konstigt med det =)
 
Sv: Hur blir det med min semester?

Kom på en fundering till, och med tanke på hur mycket hjälp jag fick här igår vänder jag mig hit igen.

Jag har lite svårt att veta hur jag ska lägga mig lönemässigt vid förhandlingen. Jag ligger redan nu 15% över medellönen (för detta län) för min yrkeskategori (sedd till året för min examen). Ändå vill jag såklart inte gå ner i lön när jag byter jobb, helst vill jag ju öka. Nya tjänsten för dessutom med sig mer ansvar och är ett steg upp i karriärstegen så att säga. Men är det rimligt att begära ett påslag på 10-15% på min nuvarande lön, trots att denna redan nu är i överkant sett till länet i stort ?
 
Sv: Hur blir det med min semester?

Putt putt. Kanske är det en svår fråga med så pass lite information, men kanske kan ni delge erfarenheter om hur ni har tänkt vid löneförhandling (hur mycket påökt ni begärt t.ex.) vid nytt jobb.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 116
Senast: Masqueradee
·
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
860
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 519
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp