Hur bli av med "hänget"=)

H

Hopphopp

när man fött barn blir ju magen vad ska man säga väldigt mjuk och hängig:p
ni vet hur jag menar eller hur?

jag fick barn för 6 månader sen och har gått ner alla kilo jag gick upp (7 till)
så jag är ganska smal och det är jag nöjd med. men den är så mjuk, jag hatar det.. hur blir man av med det?????

Sv: Hur bli av med "hänget"=)

Det tog ju ~10 månader att få dit huden så räkna med minst 10 månader att det går tillbaka.
Sen beror det ju på hur elastisk och smidig din hud är, jag vet att många brukar säga att ju äldre man blir ju mindre elastisk blir huden. Men jag tror det är induviduellt.

Har du dessutom gått ner grav-kilorna + 7 extra kg. Hur lång tid tog det för dig att gå upp de där 7 kg innan du blev gravid? Så lång tid tar det att få bort dem.

Läste i en föräldratidning där det fanns en bild på 3 barns mamman Heidi Klum, hon hade fått frågan hur tusan hon gjort för att vara så slimmad efter 3 barn och de undrade hur de skulle göra för att se likadana ut, och hon hade svarat: Hur såg du ut innan du blev med barn?

innan jag blev gravid vägde jag ungefär 55 kg, har gjort det väldigt länge.. eller runt det iaf.. sen gick jag upp 8 kg under grav. och gick ner 15 efter.

så jag väger mindre nu är vad jag gjort innan.. men magen är ju så mjuk och sladdrig eller hur man ska förklara:P jag vill ha den fast:)

Sen beror det ju på hur elastisk och smidig din hud är, jag vet att många brukar säga att ju äldre man blir ju mindre elastisk blir huden. Men jag tror det är induviduellt.

Jag tror nog också att det är väldigt individuellt. Jag är 31 och fick första barnet förra året, min mage är lika platt som innan... :laugh:

Jag undrar också! Gick upp 6 kg som gravid och har gått ned nästan 10 kg nu, väger alltså flera kg mindre än INNAN graviditeten. Ändå ser jag gravid ut! Magra armar och ben men med "bullmage". En jobbarkompis sa att vill man ha platt mage får man plastikoperera sig ;).

Men dedikerad träning då, funkar inte det?

Två saker...
Dels behöver man träna upp sin bukmuskulatur igen för att bli i närheten av lika "platt" om magen osm man var innan.
Sen har vi huden också och det är ett kapitel för sig - vissa har väldigt elastisk hud som drar ihop sig direkt medan andra (jag tillhör själv den kategorin) har en hud som får mycket bristningar och som sen inte drar ihop sig alls. Jag har alltså en stor hudpåse hänger på magen efter mina graviditeter och den kommer jag få dras med tills jag bestämmer mig för att skära bort den...

Är det musklerna som är mjuka eller är det skinnet som hänger? Musklerna kan du ju träna upp, skinnet är värre....

Om det är magmuskler du saknar så är det gammla hederliga situps som gäller!

Oavsett startvikt och man snabbt går ner i vikt så får man hänghud, spelar ingen roll om man är gravid eller inte. Hade du mer eller mindre hänghud när du bara gått ner graviditetskg?

Själv gick jag ner 17 kg på 3 månader (Gick upp 14 kg när jag var gravid) och min hud var superslimmad på magen, nu har jag gått upp så jag väger 4 kg mer än innan jag blev gravid och har betydligt mkt mer att ta i på magen, och det beror endast på att jag är grymt j*vla otränad ;)

Huden kan dra ihop sig men det tar oftast mer än 9 mån! Därför är en långsam viktnedgång bättre....jag gick ner mina 22 kg på 18 mån och efteråt var magen lika platt som innan dock var den inte lika slimmad som när jag var 17 men med mer träning hade den kunnat bli det. Blev dock gravid igen.

Undrar samma sak, jag fick barn för 6 veckor sedan och jag har gått ner 11 av de 15 kg jag gick upp. 10 kg försvann i princip direkt efter förlossningen, följande vecka försvann ytterligare 1 kg, men sen var det stopp. De sista 4 kg sitter som berget.... Och magen är som sagt mjuk och degig och hängig.:crazy:
Den HAR tajtat till sig, lite i taget, men det går lååångsamt. Känner att musklerna är lite separerade ännu också, får man göra vanliga situps då? Är det inte bara sneda som gäller?

Jag går långa promenader med barnvagnen varje dag, mockar åt hästarna, och har tänkt börja rida igen efter efterkontrollen om 2 veckor. Om jag kan hålla mig till dess.;)

Luna - låt det ta sin tid, 6 veckor är ingenting i sammanhanget! Njut av att vara mamma i stället för att koncentrera dig på hur din mage ser ut! :idea:

Egentligen bryr jag ju mig inte såå mycket, lite stör den ju men inte så jag går runt och tänker på den dagligen.

Jag var ju JÄTTESTOR på slutet och fick massa bristningar, så helt som förut lär den ju inte bli.

Jag saknar nog mest mina magmuskler. Det är liksom bristen på funktionsduglighet som stör mest. Men där är det väl bara träning som gäller.:angel:

Kul med alla (speciellt killar) som säger att "det är ju bara att träna så får du tillbaka din gamla kropp igen"

Jag undrar hur tränar an bort slapp hud, hängiga tuttar och bristningar?

Inte för att jag fick något alls av de men det är så tröttsamt tär folk häver ur sig att "det bara är att träna"

Ta det lugnt Luna, det är bara 6 veckor sen ju! De första veckorna hade jag absolut INGA magmuskler öht. Det var lite jobbigt men de kom tillbaka av sig själv. Jag tror det är viktigt att man inte överanstränger innan de hunnit dra sig tillbaka. Pilates hjälper precis de musklerna som man behöver och är en lugn träningsform som man kan göra efter eget behov.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 702
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
476
Senast: gulakatten
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat