Hur blev era killar efter förlossningen?

Sv: Hur blev era killar efter förlossningen?

Har lyckats prata lite med honom nu alla fall
och lite bättre har det väl blivit. Ska prata med honom igen.
Har funderat lite själv också och kom fram till att det var väldigt länge sedan jag sa till honom
hur mycket jag älskar och uppskattar honom och allt han faktiskt gör. Tror det är mycket det som gjort att det blivit som det blivit.
Han känner sig nog lite undanskuffad kanske.

Han är mer förstående nu och ger sig inte förrän jag talar om vad som är fel.
Så jag får väl göra likadant. Tjata på honom tills han säger det.

Senast ändrad:

Hur går det för dig?

Har alla fall föreslagit nu att vi ska åka nånstans bara han och jag.
Över en helg eller dag och låta Isak vara hos barnvakt då.
Tror vi skulle behöva det.

Vi grälade för ett par dgr sedan men det redde upp sig och sedan fick jag faktiskt en kram efteråt

Tror det är en bra idé att åka bort tillsammans. Jag tror att man kan ha en tendens att gå upp för mkt i sin roll som mamma/pappa att man liksom glömmer bort att vara individer i ett förhållande.
Inte så att bebisen har kommit "ivägen" eller så, men att man är så engagerad i att vara just mamma eller pappa att man kanske tappar bort sig själv lite på kuppen.

Jag känner att det nästan inte finns några kramar, kärlek kvar eftersom det mesta går till vår dotter. Däri ligger dock inte problemet för oss. Vi kommer bra överens för det mesta och kompletterar varandra bra vad det gäller hushållssysslor etc - och känslorna finns där oss emellan. Men när det gäller sexlivet så är det total öken. Han vill, men inte jag. Jag vill helst inte att han ska ta i mig, och jag nästan skäms för att jag känner så. Jag tycker ju inte illa om honom, och vill väl innerst inne få igång ett sexliv igen, men jag har ingen brådska överhuvudtaget.

Jo så är det här med.
Känslorna finns där från båda håll sas.
Det bara glöms bort i vardagen.
Men det börjar bli bättre.

*kl*

Har heller inte haft mitt förlossning än men...
Min sambo var inte så gosig i början när vi fick veta att jag var gravid men det har ändrat sej radikalt!
Sen vi kunde börja känna puls/hjärta från bebisen så är han väldigt gärna där och smeker och gosar. Jag jobbar just nu som en tok känns det som och jobbar mycket natt. Nattpassen börjar 15.00 och slutar 7.30 nästa morgon och han börjar jobba 7 slutar 16 o lite annat jobb efter. Jag är mycket trött och så fort vi säger att vi ska ha lite gos på helgen så somnar vi innan 21.
Han hjälper till ganska mycket men har inte riktigt förstått att jag är väldigt trött.
Han hjälper till i stallet om jag är för trött och har för ont ( har haft väldigt ont nu när livmodern har vuxit)
Jag har väl lite tur att mitt barn är planerat att komma i januari och då jobbar inte min sambo (murare och säsongsarbetare)

Jag hoppas att han blir lika bra som han är nu när vi fått vårt barn

Efter första barnet tror jag inte att vår relation förändrades särskilt mycket. Men nu när vi har två småbarn känner jag igen detta:

Har funderat lite själv också och kom fram till att det var väldigt länge sedan jag sa till honom
hur mycket jag älskar och uppskattar honom och allt han faktiskt gör.

Vi får båda aktivt påminna oss själva att visa varandra kärlek. Kanske mer i ord än i handling, typ "jag längtar efter dig". Vi har i flera veckor pratat om att vi måste försöka hitta tid till att älska, men än har det inte blivit av. Men vetskapen om att den andre vill räcker långt.

Vårt närhetsbehov täcks upp mycket av barnen, så igen av oss känner sig otillfredsställd. Men det är ändå nyttigt att ta sig tid för lite mys ibland, för glöden får sig en gratis-kick då som håller i sig i någon vecka.

Min sambo är den bästa som finns :love:

Han säger till mig att jag är vacker tio gånger om dagen minst (jag med min degiga pösmage och bristningar och alldeles för många grav kilon kvar). Han kramas och pussas nästan mer än innan lilla plutten blev till. Han tar promenader med lillen så jag kan vila. Han diskar, städar och lagar mat.

Han är underbar!:love::love::love:

Du har det bra du.
Det har inte min sambo sagt till mig på väldigt länge.:(

Det enda som tycks räknas är att han drar in pengar.
Får ju föräldrapenning och barnbidrag men det drar vi in säger han.
Fast det är jag som får föräldrapenning eftersom jag är föräldraledig.
Sedan skäller han på mig för att jag inte drar in pengar.
Svårt och göra det och vara mammaledig samtidigt.
Åtminstone hävde han ur sig det sist vi grälade.

Kul och höra...verkligen...

Tror jag ska skriva upp allt jag faktiskt gör på dagarna och trycka under näsan på honom om han säger så nån mer gång.

Hade inte jag varit hemma med sonen nu hade han heller inte kunnat haft sin hund kvar eftersom han jobbar heltid. Men det har han aldrig tänkt på.

Dålig dag idag tror jag

Liknande trådar

Relationer Sitter i den situationen att jag inte vet riktigt vad jag känner nu, eller för vem för den delen. Gjorde slut med mitt ex för några...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: tigerflicka
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 564
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama