Sv: Hur blev era killar efter förlossningen?
kl
Mirre, det låter verkligen tråkigt att det har blivit sådär för er. Kan ni inte prata med varandra med någon utomstående? Alltså, parterapi eller liknande? Du ska inte behöva känna sådär.
Jag hoppas ni kan hitta på något sätt att lösa det.
När det kommer till min och min sambos förhållande så tror jag inte att det har ändrats så mycket egentligen.
Min sambo har nog undermedvetet längtat efter barn och han är helt upp över öronen tokförälskad i våran Nikki. Jag kan väl känna ibland att hon får mer kärlek än jag, men det gör mig inte så mycket. Jag är bara glad att han tar lika mycket ansvar som jag, och inte gör som många andra killar; anser att dom är "barnvakter" till sina egna barn.
Nu jobbar min sambo och jag är hemma på dagarna. Har det inte alltför jobbigt då lillan är så snäll. Men ändå vill sambon gärna ta hand om mig när han kommer hem och avlasta mig. Han ber mig ta långa duschar, gå och lägga mig och vila, åka och rida eller liknande. Eller så ger han mig fotmassage.
Visst bråkar vi väl ibland, men det är oftast om småsaker. Jag har varit lite lynnig i humöret då jag började med minipiller, men nu när jag slutat så mår jag lite bättre.
När det kommer till sexlivet så är det faktiskt lite bättre nu. Under graviditeten blev det inte så mycket sex, då min sambo helst bara ville ligga och mysa och stryka på magen. Själv var jag lika sugen som vanligt, och tyckte det var jobbigt att inte få så mycket sex som jag ville.
Men nu är vi väl uppe i 3 ggr i veckan ungefär, så det går ju åt rätt håll
Shit vad jag babblar på; summa summarum är att jag inte tycker att min sambo har förändrats så mycket. Eller jo, en sak är väldigt radikal: Min sambo har ALLTID haft ett fruktansvärt morgonhumör, och det har knappt gått att få liv i honom. Om jag har försökt väcka honom så har han muttrat och varit skitsur.
Men sen Nikki kom är det helt förändrat. När han vaknar så börjar han alltid jollra med henne direkt, och han kan inte bli sur när lillan får väcka honom.
Så det är ju en väldigt bra förändring!