Hur blev era killar efter förlossningen?

Sv: Hur blev era killar efter förlossningen?

*kl*

Jag har inga barn själv, däremot har jag förstått att många kvinnor känner noll lust inför sex och beröring efter graviditet och förlossning för att man känner att man vill ha sin egen kropp i fred. Och det är väl inte så konstigt när man tänker på att man burit en annan liten inom sig i 9 månader som man tvunget tagit hänsyn för och vårdat.

Vi var tajta förut och efter barnen ännu tajtare!

Jag känner faktiskt som du. Visst har vi haft våra diskussioner. Jag har nog varit den med mest farhågor (var bland annat orolig att nu när sambon är f-ledig skulle jag ÄNDÅ bli den som skötte om hushållsjobbet när jag kom hem. Men tji fick jag!). Men totalt sett så har vår relation på många sätt blivit djupare sedan vår son kom.

Sexuellt så är jag rätt "trög" nuförtiden tyvärr. Inte för att jag inte vill, utan mest handlar det om att det inte blir av.... jag tycker det är rätt acceptabel nivå dock (någon gång i veckan kommer vi väl till), men jag vet att han önskar jag vore bättre på att ta tag i det. Så; det måste jag göra!

kl

Mirre, det låter verkligen tråkigt att det har blivit sådär för er. Kan ni inte prata med varandra med någon utomstående? Alltså, parterapi eller liknande? Du ska inte behöva känna sådär.
Jag hoppas ni kan hitta på något sätt att lösa det.

När det kommer till min och min sambos förhållande så tror jag inte att det har ändrats så mycket egentligen.
Min sambo har nog undermedvetet längtat efter barn och han är helt upp över öronen tokförälskad i våran Nikki. Jag kan väl känna ibland att hon får mer kärlek än jag, men det gör mig inte så mycket. Jag är bara glad att han tar lika mycket ansvar som jag, och inte gör som många andra killar; anser att dom är "barnvakter" till sina egna barn.

Nu jobbar min sambo och jag är hemma på dagarna. Har det inte alltför jobbigt då lillan är så snäll. Men ändå vill sambon gärna ta hand om mig när han kommer hem och avlasta mig. Han ber mig ta långa duschar, gå och lägga mig och vila, åka och rida eller liknande. Eller så ger han mig fotmassage.

Visst bråkar vi väl ibland, men det är oftast om småsaker. Jag har varit lite lynnig i humöret då jag började med minipiller, men nu när jag slutat så mår jag lite bättre.

När det kommer till sexlivet så är det faktiskt lite bättre nu. Under graviditeten blev det inte så mycket sex, då min sambo helst bara ville ligga och mysa och stryka på magen. Själv var jag lika sugen som vanligt, och tyckte det var jobbigt att inte få så mycket sex som jag ville.
Men nu är vi väl uppe i 3 ggr i veckan ungefär, så det går ju åt rätt håll :d

Shit vad jag babblar på; summa summarum är att jag inte tycker att min sambo har förändrats så mycket. Eller jo, en sak är väldigt radikal: Min sambo har ALLTID haft ett fruktansvärt morgonhumör, och det har knappt gått att få liv i honom. Om jag har försökt väcka honom så har han muttrat och varit skitsur.
Men sen Nikki kom är det helt förändrat. När han vaknar så börjar han alltid jollra med henne direkt, och han kan inte bli sur när lillan får väcka honom.
Så det är ju en väldigt bra förändring! :D

Här var det också lite tvärtom. Min man längtade nog väldigt mycket efter kel och gos med mig men jag hade ingen direkt lust med det. Hela min värld kretsade kring vår bebis. Pratade med min man och förklarade hur jag kände och han förstod. Försökte krama honom mycket ändå och säga hur mycket jag älskade honom. Att ha sex kändes bara jobbigt. Jag ville att jag skulle vilja men viljan fanns inte. Min man var toppen. Jag beklagade mig för honom och sa att jag hoppas det blir bättre när jag slutar amma....

och det blev det....
Jag är fortfarande lite känslig över min kropp. Inte att jag tycker illa om den eller så. Jag har lite bulligare mage och tuttarna hänger lite men jag känner mig rätt nöjd med det men ändå känner jag mig inte helt avslappnad. Tror att det blir bättre och bättre dock.

Min man har varit toppen hela tiden. Han har väntat på mig men ändå visat att han älskar mig. Han säger ofta att jag är snygg, sexig, vacker, mm. Han kramar mig och vi myser i soffan. FÖrsta gången jag kände att nu kommer lusten tillbaka var det faktiskt han som sa att det var ok att bara gosa och jag fick förklara att jag faktiskt ville ha honom.

Det där tror jag är viktigt. Min sambo har också varit toppen på så vis. Istället för sex har vi fått ha en annan slags närhet. En ryggmassage blir liksom mer värd än passionerat sex. Att bara hålla om varandra och kyssas är underbart. Det är rätt trevligt att kliva tillbaka till tonårens hånglande ett tag där man kan ligga och kyssa varandra i en timme istället för att ha sex.

Man får ju ett annat förhållande till sin kropp efter en graviditet. Brösten är inte längre speciellt sexuella utan det är ju mer bebisens matbar. Magen är inte som förr, man kanske har några extra kilon, störd nattsömn är ju också en killer för sexlusten.

Det är egentligen först nu som jag börjar känna att sexlusten är tillbaka.
Och att just kunna vänta på det där är ju så viktigt. För stress och press får i alla fall mig att kliva milslånga steg bort. Man ska ju inte behöva vara rädd för att hångla med sin partner för att det kan leda till sex. Att låta det ta sin tid skyndar på det hela mycket mer än tjat.
Det har dessutom tagit 5 månader för mig att kunna ha sex utan att det gör ont. Men det är underbart att känna att man kan njuta av sex igen. :love:

Det är nog mkt det som är problemet här osså... Minsta lilla jag tar på honom & bara vill mysa så måste det leda till sex enligt honom. Sex är inte dödsviktigt för mig, men däremot vill jag gärna kramas & mysa massor. Men nu nuläget blir det ju inget sådant heller iom att jag aldrig törrs ta första steget till iom rädslan att det ska leda till sex. :crazy:

Och att ständigt ha detta krav på sig, nä det ökar ju verkligen inte sexlusten...

kan ni inte bestämma "nu ligger vi bara pch pussas och tar på varandra, inget sex" innan ?
Jag tappade lusten HELT (jag har inga barn så det var inte för graviditet och grejer) när det var mkt på jobbet och kände precis som du.
Jag drog mig undan för en puss blev sex.
Så min sambo och jag gjorde den klassiska ställa klockan på x antal minuter och ENBART pussas och kramas, utan sex.
Vi har fortfarande det så och det fungerar MKTbättre.
Nu kan jag göra lite vad jag vill för jag vet att vi inte behöver ha sex så fort jag rör honom.

Jag tycker att vår relation har fördjupats på ett bra sätt. Vi är med målmedvetna om att det nu är i. Vi har ett gemensant delat ansvar och jag som är väldigt lyhörd tar upp och pratar om saker som jag märker att han stör sig på osv.

Ang. sex så kom det aldrig riktigt igång efter att sonen föddes och jag kände mig nästan undanskuffad och undrade varför jag inte dög något mer. Men vi han väl ungefär ha semester i två dagar när min sambo började fåna runt att han lääängtade efter mig. En sådan uppvaktning gick ju inte att stå emot ;) Även pappor kan ju känna stress och press med en ny familjemedlem och det tar ju sig till uttryck på olika sätt.

Oj han förändrades jätte mycket. Han blev kall och brydde sig inte alls. Han var mer ute och drack istället för att hjälpa till. Det slutade med att vi bråkade väldigt mycket och att vi gjorde slut när dottern var 1 år.
Vi har ju kontakta idag, men inte så mycket, bara om det gäller dottern. Han är jätte svår att prata med. Nu har han henne mycket mer än vad han har haft förut och det är bra. Men han är inte alls samma person när jag träffade honom. Han är 27 år och bete sig fortfarande som han är 18 år.
Nu har jag en ny sambo, vi ska inte ha barn än på något år. Men man är ju lite rädd hur det kommer bli. Vill inte vara med om det jag var med om förut.

Mvh

Åh, vad skönt att höra att fler är som jag!! Trodde att jag var ensam om detta!

Allt du, bananabambi och Glamoroza ox skriver stämmer så himla bra på mig också!

Hur ska man göra för att komma förbi detta?
Känns lite som att man fastnat i en ond cirkel.

Innan barnen var sex jätteviktigt för mig (eller var vi bara nykära??) Jobbigt, önskar det fanns något enkelt sätt att hitta tillbaka.

*kl*

Min man har inte förändrats någonting alls jämfört med hur han var innan första förlossningen. Eller.....jo förresten, han har nog blivit ännu mer kärleksfull, omtänksam och mån om mig (och barnen). Har hört alla skräckhistorier om hur mannen ändras iom förlossningen, men är så glad att det inte hänt i vårt förhållande. :love:
Sexlivet är lika bra som innan också, varken hans eller min lust har minskat, enda kruxet är väl att se till att ungarna sover, men det brukar inte vara några större problem det heller. det är ju faktiskt ganska sexigt att bygga upp förväntningarna under längre tid, ibland timmar. :D

kan ni inte bestämma "nu ligger vi bara pch pussas och tar på varandra, inget sex" innan ?
Jag tappade lusten HELT (jag har inga barn så det var inte för graviditet och grejer) när det var mkt på jobbet och kände precis som du.
Jag drog mig undan för en puss blev sex.
Så min sambo och jag gjorde den klassiska ställa klockan på x antal minuter och ENBART pussas och kramas, utan sex.
Vi har fortfarande det så och det fungerar MKTbättre.
Nu kan jag göra lite vad jag vill för jag vet att vi inte behöver ha sex så fort jag rör honom.

Problemet är väl att han tycker det är trist, att bara ligga & gosa och ta på varann, han vill att det ska leda till sex sedan. Men vi måste ju på något sätt försöka att kompromissa, annars kommer vi ju aldrig att komma ur detta. :crazy:

Åh, vad skönt att höra att fler är som jag!! Trodde att jag var ensam om detta!

Allt du, bananabambi och Glamoroza ox skriver stämmer så himla bra på mig också!

Hur ska man göra för att komma förbi detta?
Känns lite som att man fastnat i en ond cirkel.

Innan barnen var sex jätteviktigt för mig (eller var vi bara nykära??) Jobbigt, önskar det fanns något enkelt sätt att hitta tillbaka.

Jag tycker osså att det känns skönt & höra att det är fler som upplever samma sak. Ibland känns det som om jag är ensammen i världen om det, verkar som om alla vill ha sex jämt med sin partner osv.

Jag vill inte alltid ha sex med min partner heller. Känns skönt att veta att det finns fler som har det som jag.

Ibland känner man sig lite taskig för att man nekar honom sex´, men vill jag inte så vill jag inte.

Nä, man kan ju inte tvinga sig själv att ha sex. :( Dock har jag gjort det några ggr på slutet för att jag känner mig så himla taskig emot honom. Men hur roligt är det att ha sex när man egentligen inte vill. :(

Har tvingat mig själv många gånger.

Kanske är för att innan, i början av förh¨ållandet, var det alltid JAG som ville ha sex. Vi hann "bara" med 3 gånger om dan och jag tyckte det var för lite! Nu ska man vara glad om man har lust 3 gånger i veckan/månaden...........

Funderar på att skaffa tillskott som gör att man får lusten tillbaka.

Jag provade Rosenrot, men märkte ingen skillnad. Nu hittade jag en karta, så jag gör ett nytt försök :laugh:

Kl.

Jag känner också igen hur många av er beskriver att ni känner, så var det efter vårt första barn. Jag hade noll sexlust, och "gick med" på att ha sex ibland för att det skulle bli lite lugn och ro. Dock kände jag väl inte att det gjorde så väldigt mycket, för det var ju med en person som jag älskade och jag visste hur enormt mycket det betydde för honom. Att jag sedan inte riktigt kan förstå varför man vill ha sex med någon som inte vill lika mycket är en annan sak. Jag kan i alla fall säga att jag började se slutet på vårt förhållande, för till slut så irriterade jag mig på allt, inte bara på det ständiga kravet på sex.

Sedan bara vände det, men det tog nog ett par år. Jag vet inte exakt när och jag vet inte varför, så jag har inga bra tips om vad man ska göra. För oss tror jag mest att det har varit tiden som gjort oss tajtare, för nu älskar jag min man mer än någonsin tidigare. Jag skulle tro att det hade ganska mycket att göra med att vårt första barn blev lite större.

Vi har helt enkelt fått mer förståelse och tolerans mot varandra, och nu väntar vi vårt tredje barn, nio år efter ettan. Tyvärr är vi väl fortfarande dåliga på att prata känslor med varandra, men vi vill hela tiden varandra väl.

Svamligt skrivet, men jag vill bara berätta om hur det var för oss, och att det kan vända (även om jag förstår att ni redan vet det).

/Anna

En av mina kompisar testade rosenrot och det gjorde tydligen under för sexlusten hos henne. Dessvärre blev hon rätt speedad och började svettas som en häst dygnet runt också. Men sex, det ville hon ha. :rofl:

kl

Shit vad jag babblar på; summa summarum är att jag inte tycker att min sambo har förändrats så mycket. Eller jo, en sak är väldigt radikal: Min sambo har ALLTID haft ett fruktansvärt morgonhumör, och det har knappt gått att få liv i honom. Om jag har försökt väcka honom så har han muttrat och varit skitsur.
Men sen Nikki kom är det helt förändrat. När han vaknar så börjar han alltid jollra med henne direkt, och han kan inte bli sur när lillan får väcka honom.
Så det är ju en väldigt bra förändring! :D

Så är min sambo också.
Alltid varit skitsvår att väcka på morogn och varit skitsur på morgon.
Men sedan Isak föddes (och han fick jobb) så går han upp i tid, tar upp Isak och gosar med honom.

Liknande trådar

Relationer Sitter i den situationen att jag inte vet riktigt vad jag känner nu, eller för vem för den delen. Gjorde slut med mitt ex för några...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: tigerflicka
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 564
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama