S
sarabacklund
Sv: hur bemöta okunnig inackordering
Precis vad jag tänkte.
Jobbade tidigare i ett stall, där vi hade samma "problem", jag såg det mer som ett störnande moment i mina utsläppsrutiner. De hästar som sprang över folk etc lärde sig snabbt att "hålla sig i skinnet" när jag släppte ut. Se till att hästarna är säkra när ni hanterar dem. Ägaren får förhoppningsvis upp ögonen för eller senare, eller så är det bara att acceptera. Tar för mycket tid av dig som stallägare annars.
Däremot är det skönt att höra att du håller koll och är uppmärksam
Finns de som inte ens märker när hästar är borta.
Håller helt med!
Om det är ni som hanterar hästen vid in och utsläpp i de flesta fall, så brukar även den mest ointelligenta häst snabbt lära sig skillnaden på folk och folk, dvs den uppför sig när det är folk som har koll och vett att säga ifrån till den, och sparar utspelen på de folk som INTE gör det.
I övrigt tycker jag nog att man som stallägare måste acceptera att alla inte har samma syn som en själv, och jag skulle bli vansinnig om en stallägare där jag var inackorderad lade sig i min foderstat, oavsett hur denna såg ut. samma med ridningen. Jag tycker kort och gott att du lägger dig i saker du inte har ett dyft att göra med : )
Precis vad jag tänkte.
Jobbade tidigare i ett stall, där vi hade samma "problem", jag såg det mer som ett störnande moment i mina utsläppsrutiner. De hästar som sprang över folk etc lärde sig snabbt att "hålla sig i skinnet" när jag släppte ut. Se till att hästarna är säkra när ni hanterar dem. Ägaren får förhoppningsvis upp ögonen för eller senare, eller så är det bara att acceptera. Tar för mycket tid av dig som stallägare annars.
Däremot är det skönt att höra att du håller koll och är uppmärksam
Finns de som inte ens märker när hästar är borta.