Och med detta så drar du slutsatsen att akutsjukvården i sverige "lämnar en hel del övrigt att önska"?
Jag tycker det är skit att "folk" älskar att bröla ut missnöje, men allt som är bra ska liksom bara vara så utan att det kommenteras eller uppmärksammas alls. Är man på restaurang så är 'hälsa kocken att det här var skitgott' inte så svårt att fisa ur sig, men när man blir ihoplappad och behandlad av sjukvården - allt från nageltrång till cancer, så är det bara om något fel begåtts man skriver ut det på exempelvis forum som detta. Kräkstrött på sånt skit är jag!
Jag vet hur akutvården är och jo den är under all kritik men för att förtydliga så är inte läkarna/sjuk/undersköterskorna dåliga men det tar tid och det är för lite personal.
Jag har inte varit i kontakt med akutvården en enda gång där det gått smärtfritt, tyvärr! Det är dåligt.
Jag kan mycket väl berömma det som är bra och jo jag gör så även tex avd fungerar super fast kan skall komma dit också. Själv sitter jag med en fot som blev opererad för snart ett år sedan där kirurgen gjorde fel. Där var allt under kritik! Omopererad av annat sjukhus och det blev super, tyvärr är min fot skadad för livet pga den första men det gör inte att jag inte berömmer den andre kirurgen!
Med ganska omfattande erfarenheter av trauman och olycksfall och chockade olycksdrabbade, mer än kanske många här har så kan jag bara säga så här; en chockad olycksdrabbad person som säger att den har ont i sitt "vänstra knä" är inte att lita på. Där träder då yrkeskunskap och erfarenhet in och man undersöker vad som är skadat eller inte helt enkelt, oavsett vad den drabbade säger. Det Zoya berättar låter som taget ur en skröna, men jag säger inte att det är lögn heller, däremot vet Zoya knappast alla omständigheter och om och men och inget, så den här posten av Zoya är en klassisk jag-mötte-lassie-skröna som man bara hör i andra, tredje eller sjuttiofjärde hand, - eller läser om på ett forum på internettet.
Men nu handlar tråden inte om det.
Det går aldrig att frångå att det görs fel, jag vet för här sitter jag med en fot som man gjorde fel med i första ingreppet och då var det inte akut. Nu har jag en defekt som aldrig kommer att bli bra igen..
Och med alla misstag med mitt barn under åren så är mitt förtroende väldigt lågt för sjukvården idag, eller i vart fall där vi åker..