Och med detta så drar du slutsatsen att akutsjukvården i sverige "lämnar en hel del övrigt att önska"?
Japp, det tycker jag. Har varit med om fler saker och hört om ändå fler som gör att jag tycker som jag tycker. Har ju liksom själv varit drabbad. Jag kan liksom tycka att med de höga skatter vi har så borde sjukvården fungera mycket bättre än den de facto gör. Du kan kalla det för "jag mötte Lassie" om du vill men tyvärr är det inte så. Önskar att det vore.
Visst är just det om knäet en andrahandsuppgift direkt från berörd person men jag menar - bara häromdagen skickades min bror hem från akuten med rådet "ta en alvedon". Han fick en whiplash för 15 år sedan men har varit symptomfri sedan 10 år typ. Häromdagen lyfte han sin dotter och helt plötsligt bar inte benen. Han fick hjälp att släpas in i bilen och sen in på akuten och kunde inte gå. Svåra ryggsmärtor som gjorde att han nästan kissade på sig av smärta. Ja, hem med en alvedon sa de och ryckte på axlarna. Det är nog bara en sträckning.
Men först fick han ju vänta de obligatoriska 5 timmarna innan han fick hjälp såklart. Precis som jag fick göra för två år sedan och de flesta man pratar med också tydligen. De hoppas väl på nåt sätt att man ska tröttna och gå hem till slut (=frisk nog). Men det är väl också bara skrönor trots att jag dessutom själv var med brorsan häromdagen?
Han kan fortfarande knappt röra sig men var hos kiropraktor som knäckte och hade sig så han hoppas på att det ska ge resultat.
Dessutom - sist jag kollade så hade man rätt att tycka som man vill i det här landet så du kan ju kräkas bäst du vill.