Hur bedömer man då...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur bedömer man då...

Tyck som ni vill om mina åsikter och funderingar och sätt att diskutera. Men snälla blanda inte in mig som person, min ridning eller för den delen min jättefina häst, för där är det faktiskt ni som utifrån rena spekulationer målar upp en bild som inte alls stämmer.

Men nu är det så att det faktiskt är du som dragit in dig själv som person från början och även din häst, jag kan, min häst kan......det var tydligen bara roligt så länge du var anonym.

Hade jag velat vara anonym så hade jag inte använt ett nick som jag använder överallt.

Jag har inte gått till personangrepp, jag tycker inte det är OK. Och absolut inte när jag inte VET.

Du kanske vet vem jag är på nätet, men du känner mig inte. Du skriver själv under ett anonymt nick, då är det lätt att ljuga ihop att man vet massa om en annan person. Själv vet jag att det enda du vet om mig är saker som skrivits på nätet, då vet du inget om mig.

Trovärdig eller ej, som man känner sig själv känner man andra.

Får jag fråga var du har läst om rörelsernas ursprung? Vem säger det? Jag har aldrig hört den versionen. Hästar samlar sej inte i hagen, det finns liksom ingen anledning.

Nu har jag inte läst de senaste 2 sidorna och borde kanske igentligen inte svara, men...

Hästar samlar sig visst i hagen. Nu har många kanske inte hästar av olika kön och ofta när man bara har samma kön så ser hästarna ingen större anledning till att samla sig.

Jag har en hingst hemma, och jag lovar dig att han samlar sig i hagen! Om inte när han busar med kompisarna så för att visa upp sig för damerna.

Om du inte vet detta så föreslår jag att du sätter dig i en hästhage några timmar om dagen i sommar, man kan lära sig mkt på det.

Lånar egen knapp.

Jag vill bara poängtera att jag aldrig har sagt att det är enkelt att göra en öppna, för det tycker jag inte. Det är ursvårt!

På min dam kämpar jag fortfarande med korrekt form, vi får till riktigt bra form 10 meter här och där där verkligen allt känns som himmelriket.

Ang vissling så var det bara ett ex, jag själv kan inte ens vissla!
Personligen så ser jag ingen som helst anledning till att man inte helt enkelt skulle kunna börja vissla när man gör en öppna och sedan skulle hästen koppla samman visslingen med en öppna och göra den utan övriga hjälper. Det förutsätter dock att det är en känslig häst som tycker det är KUL att jobba.

Ärligt talat jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över dina påståenden.

Nej ingen av våra hingstar i stallet samlar sej i hagen och ingen annan av hästarna heller. Knappast dina heller.

Vad kännetecknar samling för dej?

Ja samma sak här, skratta eller gråta det är frågan.

Det är inte trickträning vi pratar om här? En häst kan nog göra en massa saker på kommando med olika signaler som en hund, ha ha ha, men vad skulle öppna då vara? Stoppa ett framben innanför spåret? :rofl::rofl:

Jag har inte gått till personangrepp, jag tycker inte det är OK. Och absolut inte när jag inte VET.

Du kanske vet vem jag är på nätet, men du känner mig inte. Du skriver själv under ett anonymt nick, då är det lätt att ljuga ihop att man vet massa om en annan person.

Fortfarande så är det faktiskt du som har tagit upp både din hästs och dina egna förtjänster i ämnet som gäller i tråden, det är knappast personangrepp att ifrågasätta det(och du har liksom ändrat dig också, vilket innebär att du hade fel), eller att mena på av den information som finns på nätet,så är det du påstår med stor sannolikhet omöjligt.

Och sedan fortsätter du med att hitta på saker, jag har inte skrivit att jag vet en massa om dig som person, eller hur?

Och angående mitt, till viss del, anonyma nick:Så länge jag inte påstår att min häst kan göra en öppna i hagen, eller genom vissling, eller godkänd tävlingsöppna i msv, och så länge jag inte påstår saker om mig själv om vad jag klarar av som ryttare så finns där heller inget privat i den delen som behöver ifrågasättas.

*kl*
Nu stänger jag denna, då den spårat ur.

(Och ja, det är användare som trianglat och uppmärksammat detta faktum).

/moderatorn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 354
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 817
Senast: mars
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 329
Senast: lirco11
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 401
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Favoritdrinkar
  • Vad gör vi? Del CCVI