Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mår en mus dåligt så snabbt om den inte får vatten?Har haft en mus som äter upp mina frösådder men inte blivit färdig att skaffa en musfälla. Nu har den fångat sig själv i min ogräskorg. Den lever men mår inte alls bra, har förmodligen varit där sen natten utan vatten. Hur avlivar jag den på bästa sätt?
Om det har varit torrt redan innan så den antagligen letat vatten länge och därmed hamnade i hennes ogräshink så kan den nog va rätt påverkad redan. Sen KAN den ju ha ätit råttgift hos någon annan än TS så den kan ju va dålig av den anledningen också... (eller annan sjukdom/ohälsa)Mår en mus dåligt så snabbt om den inte får vatten?
Så gör jag också.Det går också att ösa ner den i en påse och slunga påsen mot något hårt.
Fast nu frågades det inte efter hur du kunde tänka dig .Om inte musen är inne i mitt hus och förstör något skulle jag aldrig kunna tänka mig att avliva den. Jag räddar till och med möss (ödlor, ekorrar, kopparormar, fåglar, osv) som min katt har tagit om jag kan.
Nä, inte alls. Det var bara mitt eget inlägg i diskussionen.Fast nu frågades det inte efter hur du kunde tänka dig .
Spade eller kniv. Viktigast tycker jag är att det görs snabbt från start till mål.Har haft en mus som äter upp mina frösådder men inte blivit färdig att skaffa en musfälla. Nu har den fångat sig själv i min ogräskorg. Den lever men mår inte alls bra, har förmodligen varit där sen natten utan vatten. Hur avlivar jag den på bästa sätt?
Jag vet inte. Men den har sannolikt legat där hela dagen, på altanen i söderläge i full sol, det blir varmt. Men såklart kan det finnas nån annan anledning till tillståndet.Mår en mus dåligt så snabbt om den inte får vatten?
Det tar emot att döda mördarsniglar. Möss tar emot ännu mer.Om inte musen är inne i mitt hus och förstör något skulle jag aldrig kunna tänka mig att avliva den. Jag räddar till och med möss (ödlor, ekorrar, kopparormar, fåglar, osv) som min katt har tagit om jag kan.
En penna fungerar bra att använda för sånt också. Däremot så bits en del så man får akta fingrarna. Jag hade svårt att slå ihjäl möss men sen jag försökte rädda en från en katt och den bet mig ordentligt som tack och en vän något år senare fick sitt hus nedbränt pga en mus som gnagde på elkablarna så är det lättare även om jag fortfarande föredrar att slå ihjäl framför att knäcka nacken. Nu har jag både hund och duktiga jägarkatter som brukar ta hand om de flesta som tur är.Dislokalisera nacken. Jag "brukar" använda baksidan på en morakniv och trycka till precis bakom öronen. Nu har jag inte avlivat möss på många många år, men jag tycker det är effektivast.
Är den död?Har haft en mus som äter upp mina frösådder men inte blivit färdig att skaffa en musfälla. Nu har den fångat sig själv i min ogräskorg. Den lever men mår inte alls bra, har förmodligen varit där sen natten utan vatten. Hur avlivar jag den på bästa sätt?