Hur är ni klädda hemma? (spin-off på varmt hemma tråden)

Vi har ganska kallt, runt 20 grader inne. Hade jag fått välja hade jag haft några grader varmare, men jag är i minoritet. Har i skrivande stund jeans, långt linne, tjockare collegeliknande tröja, vanliga strumpor och raggsockor på. Minus elva grader ute idag.

Är generellt en fryslort. Har långbyxor och långärmat långt in mot midsommar, och det åker fram igen det första det börjar bli kallare igen. I somras var det nog två-tre veckor som jag kunde jobba i kortärmat och shorts. Året innan inte en enda dag. (Jo, en, men då fick jag ringa mamma så hon fick komma med en tjockare tröja, jag höll på att frysa ihjäl innan lunch.)

Jag vill egentligen ha absolut max 20 grader inne, men det är väldigt svårreglerat eftersom vår enda värmekälla är en kamin i vardagsrummet. Alltså måste vi brassa på rejält därinne för att kunna värma upp resten av huset. I morse hade vi 5 grader i köket och 25 minus ute och jag gick runt ett tag i morgonrock och fårskinnstofflor. Efter någon timme åkte sidenlångkalsongerna på.

Normalklädseln hemma brukar vara mjukisbyxor, fårskinnstofflor, linne och eventuellt någon munkjacka eller tunnare fleece. När vi har problem med att få upp värmen kan jag ha sidenbyxorna under också, plus att man slipper ta på sig dem om man ska ut precis som någon skrev. Siden värmer ju bara när det behövs.

Men är du superjättesmal och har jättestora strumpbyxor på dig? Eller har världens minimalaste midja? För jag fattar inte hur någon kan uppskatta den där snorhårda resåren över magen?? Jag köper seriöst storlek 44 ibland i förhoppningen om att slippa resår som sitter hårt och det enda det gör är att jag kan dra upp helvetet över brösten. Men tajt sitter det oavsett. Och då är jag en strl 34...

Byxor däremot kommer ju i massa olika former och typer så passformen varierar ju enormt. Däremot har jag aldrig någonsin provat ett par strumpbyxor som inte har en stenhård resår.

Köp stay ups istället för strumpbyxor. Oändligt mycket skönare och dessutom oändligt mycket snyggare.

Fattar inte hur ni kan ha 16 grader inne, det är ju jättekallt!! :nailbiting:

Att frysa inomhus är något av det värsta som finns, kalla hem är så otrivsamma.
Jag har alltid 24 grader oavsett utomhustemp. Oftast myskläder och pläd över benen i soffan.
Sovrummet är svalare, runt 18 vill jag tro. Har 1250 g thermotäcke året runt.

Kanske värt ett nytt försök med lite mer skyddande fluff, alltså? :):idea:
Man kan aldrig ha för lite fluff... ;):p

Vi har runt 22 grader inne sommar som vinter, vi tycker det är en skön komfortvärme :up: Vi har en luftvärmepump som fixar det + ser till att luften/värmen sprids jämt i huset. Det är viktigt att inte golven är kalla och värmen ligger under taket... :idea:
Sen blir biblioteket lite varmare iom att där står en kamin som vi eldar i vintertid. Där sitter vi när vi slösurfar också...
Jag har alltid på mig hemma mysbyxor, T-shirt, tofflor eller raggsockor och oftast en collegetröja ibland fleecetröja. Snygg - nä, skönt - japp! :D
Fast vintertid kan mysbyxorna vara underställsbyxor istället (som nu...). Då är det lätt att dra på overall, jaktbyxor eller ridbyxor över när man ska gå ut och göra något på gården :up:

T-shirt och mjukisbyxor (eller jeans) är en fryslort efter att ha bott i värmen länge. Förr frös jag aldrig, men nu klarar jag kyla dåligt :(
+28 cirkus inne.

P.s Ni som oftast har jeans, tycker ni att det är ett bekvämt plagg?
Allvarligt alltså, jag tycker jeans är så obekväma :crazy:
Har gärna jeans när jag går hemifrån, men aldrig hemma...

Köp stay ups istället för strumpbyxor. Oändligt mycket skönare och dessutom oändligt mycket snyggare.
Huruvida jag är snygg under mina kläder när jag är på jobbmiddagar spelar noll roll ;).

Men ja, ibland använder jag stay ups istället :up:.

Jag älskar att ha strumpbyxor på mig trots avsaknaden av fluff. Skrotar ofta runt i ett par gamla strumpbyxor och en lång tjocktröja eller tunika av något slag. Andra dagar blir det mjukisbyxor och hoodie. Jag har alltid raggsockar, och alltid filt på mig när jag sitter i soffan. Vid ovanligt frusna dagar slänger jag på mig min gosiga morgonrock av tjock fleece också.

Har runt 19-21 grader inomhus.

Runt 24 grader här. Avskyr att frysa. Förstår inte att många av er kan ha så kallt hos er.

Har oftast strumpor, linne, tjocktröja och mjukisar eller leggins på mig.

Nej, bara van. Jag har ju alltid strumpbyxor på jobbet (utom nu när det är svinkallt, då blir det tights i bomull) Jeans är typ en mardröm... Åhléns egna märke har mjuk resår, H&M är rena döden. Lindex har hyfsat bra också. Annars köper jag snordyra men bra strumpbrallor, de har en mjuk men bred resår som inte klämmer.

Åh, då kanske jag skulle testa några från Åhléns nästa gång!

Sen jag gled iväg från jobbet och kände mig som en Hottie tills jag upptäckte att min ena stayup satt runt ankeln är jag skeptisk:D sen är jag lite fluffig, då är strumpbyxor skönare eftersom låren skaver mot varandra annars. stay ups bli dessutom kallare om rumpan än strumpbyxor jag kan köpa i 100-200 den på vintern.

Vi har typ 17-20 grader inne. Har på mig tights, linne och en collagetröja alternativt min oversize stickade tröja jag köpte på Myrorna :love: Till det ett par tjockare strumpor. Ofta sitter jag med filt i soffan också! Hade tofflor förut men de har försvunnit :cautious:

Jag har en alldeles för stor och illa sittande klänning. Temperatur har ingen betydelse, den är så bekväm så jag kör ändå. Sitter jag och huttrar när jag drar på en filt så kan jag plocka fram mjukisbyxor och en varm tröja, i extremfall ett par chenillestrumpor, men det ska mycket till då jag snarare tenderar att bli varm och gärna har fönster öppna även mitt i vintern :p

Knappt 17 grader inne, dumma hyresvärd. :rage:
Pojkvännen och jag har huttrat två dagar i rad nu. Raggsockor, huvtröja, mjukisbyxor men en overall vore inte en dum idé..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka