Hur är ni klädda hemma? (spin-off på varmt hemma tråden)

Men är du superjättesmal och har jättestora strumpbyxor på dig? Eller har världens minimalaste midja? För jag fattar inte hur någon kan uppskatta den där snorhårda resåren över magen?? Jag köper seriöst storlek 44 ibland i förhoppningen om att slippa resår som sitter hårt och det enda det gör är att jag kan dra upp helvetet över brösten. Men tajt sitter det oavsett. Och då är jag en strl 34...

Byxor däremot kommer ju i massa olika former och typer så passformen varierar ju enormt. Däremot har jag aldrig någonsin provat ett par strumpbyxor som inte har en stenhård resår.

Nej, bara van. Jag har ju alltid strumpbyxor på jobbet (utom nu när det är svinkallt, då blir det tights i bomull) Jeans är typ en mardröm... Åhléns egna märke har mjuk resår, H&M är rena döden. Lindex har hyfsat bra också. Annars köper jag snordyra men bra strumpbrallor, de har en mjuk men bred resår som inte klämmer.

Nej, bara van. Jag har ju alltid strumpbyxor på jobbet (utom nu när det är svinkallt, då blir det tights i bomull) Jeans är typ en mardröm... Åhléns egna märke har mjuk resår, H&M är rena döden. Lindex har hyfsat bra också. Annars köper jag snordyra men bra strumpbrallor, de har en mjuk men bred resår som inte klämmer.
Ah. Jag fattar. Jag klarar ingenting som sitter tajt över magen så det går bort för mig, spelar ingen roll hur bred eller mjuk en resår är. Har aldrig fattat poängen med sköna klänningar annat på sommaren - komforten försvinner i och med resårhelvetet på magen.

[Slut på OT]

Haha, ni är tokiga! Jag har helst t-shirt och trosor eller en lös klänning på i lägenheten. Barfota så länge jag inte fryser ihjäl. Försöker hålla tempen runt 17-19 grader och gärna lite kallare när jag sover. XD
Kläder är inte skönt att ha på inomhus helt enkelt, tycker jag.
Min gasräkning bokstavligen skenar iväg då jag har besök. Undrar varför. :angel:

Inomhus vill jag ha så lite kläder på mig som möjligt. Det ska gå att knata omkring naken hemma hos mig utan att frysa. Just nu har jag +24,6 grader i mitt sovrum då jag eldat i kaminen under kvällen. I vardagsrummet är det nog ungefär samma. Köket och badrummet något kallare. Nu är jag inte gradhetsare, men det får inte vara under +20 grader inne. Själv har jag inte under +22 grader inne. Man måste kunna leva bekvämt i sitt eget hem!!

Mjukisbrallor, kortärmat. Tar på en plädfilt om det känns kallt. På fötterna har jag raggsockor. Kalla golv i torpet men i övrigt 20 grader för det mesta. I tvrummet har vi en fejkkamin som vi brassar på med. Gött när man sitter still. Hundarna älskar den också.

När det bara var jag hade jag typ +22 i lägenheten med ett element just under skrivbordet, pytte ägenhete med kök och vardasrum i ett :p
Nu runt +20

Jag glömde ju säga vad jag har på mig, trött:angel:

Oftast tights eller strumpbyxor alternativt pojkvännens mjukbyxor, linne och tröja över jag klarar inte att ha långärmat med ett långärmat lager uppepå, jag får krupp.

Ah. Jag fattar. Jag klarar ingenting som sitter tajt över magen så det går bort för mig, spelar ingen roll hur bred eller mjuk en resår är. Har aldrig fattat poängen med sköna klänningar annat på sommaren - komforten försvinner i och med resårhelvetet på magen.

[Slut på OT]
Jag brukar ha strumpbyxor på mig, men inte nylonstrumpbyxor.
Lindex har såna jättesköna i bomullsblandning som inte alls sitter åt runt midjan.
Nu är jag i och för sig fet, men jag köper ändå oftast en storlek större än vad jag behöver.
Just nu har jag strumpbyxor i stl 48-50. De har dubbel grenkil bak och är faktiskt riktigt sköna.
Testa! :)
Jag hatar också nylonstrumpbyxor. :wtf:
När jag ska vara fin använder jag oftast ett par underbyxor med lite ben och som håller in litegrann. Sen har jag stay ups. Betydligt mer praktiskt vid toabesök. :bow:

I övrigt, som svar på trådstarten; vad jag har på mig hemma?
Tights löst sittande eller bekväma strumpbyxor, armlös klänning från Gudrun Sjödén, bomullströja modell längre över som inte är tajt, kofta om det är kallt, bekväm bh utan spännen eller byglar, bekväma underbyxor i bomull från calida.
Kofta i yllematerial eller liknande, som jag tar av och på efter behov.

Ska jag ut sätter jag oftast på mig en längre kjol under klänningen.
Använder mycket av Gudrun Sjödéns kläder och de funkar jättebra med att klä sig lager på lager.
Ska jag ut byter jag till en "riktig" bh, fast utan byglar.
Såna är tortyrredskap :crazy: och det använder jag bara när jag ska vara fin. ;)
Eftersom jag har rätt stor byst så blir det riktigt snyggt med en sån bh som framhäver bysten, så därför tycker jag det är värt om jag ska vara fin. :up:

Jag använder aldrig jeans eller kläder som inte är elastiska.
Jag använder heller inga kläder som behöver strykas.
Ibland kan jag ha byxor, men de är mer av puffmodell typ haremsbyxor minus hänget i grenen.

Jag gillar mycket färg.
Använder nästan aldrig bara svart, vitt eller grått.
Rosa, röd och turkos är favoritfärger. Kombinerar ofta med olika färger tillsammans.

Har just köpt en vinterkappa som jag älskar. :love:
Den var riktigt dyr, men så värd. Otroligt bra kvalitet, fint foder, bra fall osv.
Den såldes i större storlekar och sitter riktigt bra eftersom den är gjord för större storlekar.
Den är rosa, bubbelgumsrosa och jag älskar den färgen så mycket. :love:
Jag har fått massor av komplimanger för den, allt från släkt och vänner till personal om jag kliver in i någon affär. :)

One piece eller naken :D

Tempen varierar mellan 17 och 25 grader beroende på hur vi eldar och hur mycket jag fryser.

Jag har t-shirt, tunna pyjamasbyxor alternativt knälånga mjukisbyxor. Är det riktigt svalt tunna strumpor och en långärmad tröja.
På sommaren t-shirt eller linne och tunna shorts.

Såhär års har jag på nedervåningen 17-20 grader. I sovrummet kanske 15-16 grader.
På sommaren försöker jag hålla temperaturen på nedervåningen till max 20 grader. Sovrummet så svalt som det bara är möjligt :)

Toffelstrumpor eller raggsockor, stickad polo och flanellpyjamasbyxor, absolut ingen bh. stickade tröjan kan lätt bytas ut till morgonrock eller fleece. jag har mellan 19-22 grader hemma.

T-shirt eller en urgammal råttig kofta utan något under. Lägenheten kokar och eftersom jag inte är frusen av mig är det jobbigt när det är så här varmt. Hyresrätt i andra hand så har noll och ingen input. Jag har världens mysigaste fårskinnstofflor men ingen anledning att använda dem så de ligger undanstoppade i garderoben :meh:

Jag älskar när det är svalt/kallt men det går liksom inte att ha ett fönster på glänt när det är -12 ute, gjorde det dock tidigare i vintras när det var ett par plusgrader.

Jag är glad om jag kommer upp i 20 grader inne när det är kallt ute :meh: Alltid tofflor men det är inte bara pga kylan på golvet, mina plattfötter vill ha lite stöd. Fleecebyxor (i joggingbyxestil, inte tajta), t-shirt i siden samt fleecejacka.

Jag fryser ändå :wtf:

Jag avskyr lager på lager (korvar sig etc) eller mycket kläder överlag. Löst och ledigt ska det sitta, i alla fall när jag är hemma.

Så jag har alltid tunna mjukisbyxor utan resår med linne/tshirt/långärmad tröja (men alltid bara ett lager - om det är kallare har jag kanske en fleecetröja på överkroppen). Avskyr strumpor men kan ibland ha på mig fårskinnstofflor. Ligger alltid under filt när jag sitter still.

Det är mellan 19-20 grader inne hos oss.

Vintertid alltid raggsockor, varma mjukisbyxor och varm tröja; har en jättelik gammal fleecetröja som jag bor i. Alltid tofflor också, hatar att gå i strumplästen. Vi har varmt hemma men t ex i hallen är det jättekallt (borde byta ytterdörren) och jag är frusen av mig. Som kontrast till detta måste det vara kallt i sovrummet, annars förgås jag.

Alltid raggsockor. Alltid. Vinter som sommar. Annars blir mina fötter kalla (kass cirkulation) och sen kan jag inte sova på natten. Inga strumpor under.

Mjukisbyxor eller tights, linne/tisha och en hoodie.

Jag har jeans på mig hela tiden utanför hemmet, men jag skulle aldrig sitta i det hemma.

Det beror på. Vvs:aren som vi hade sist var en riktig strulpelle och hade sönder reglaget till golvvärmen på pannan så nu reglerar vi med en skruvmejsel och ett buntband (lite trubbigt verktyg). Vi vill ha 18-19 grader men om temperaturen ute sjunker snabbt kan det hända att vi vaknar upp till 14 grader :arghh: eller om den tvärtom stiger så kan hör lätt bli 25 grader. Det går liksom inte att skruva mer än lite i taget så det tar en evig tid att få rätt på det igen.

Jag går i byxor och tunn långärmad tröja om temperaturen är där vi vill ha den. Sitter jag i soffan är det dock filtar som gäller. Strumpor eller barfota beroende på golvvärmen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka