Ah. Jag fattar. Jag klarar ingenting som sitter tajt över magen så det går bort för mig, spelar ingen roll hur bred eller mjuk en resår är. Har aldrig fattat poängen med sköna klänningar annat på sommaren - komforten försvinner i och med resårhelvetet på magen.
[Slut på OT]
Jag brukar ha strumpbyxor på mig, men inte nylonstrumpbyxor.
Lindex har såna jättesköna i bomullsblandning som inte alls sitter åt runt midjan.
Nu är jag i och för sig fet, men jag köper ändå oftast en storlek större än vad jag behöver.
Just nu har jag strumpbyxor i stl 48-50. De har dubbel grenkil bak och är faktiskt riktigt sköna.
Testa!
Jag hatar också nylonstrumpbyxor.
När jag ska vara fin använder jag oftast ett par underbyxor med lite ben och som håller in litegrann. Sen har jag stay ups. Betydligt mer praktiskt vid toabesök.
I övrigt, som svar på trådstarten; vad jag har på mig hemma?
Tights löst sittande eller bekväma strumpbyxor, armlös klänning från Gudrun Sjödén, bomullströja modell längre över som inte är tajt, kofta om det är kallt, bekväm bh utan spännen eller byglar, bekväma underbyxor i bomull från calida.
Kofta i yllematerial eller liknande, som jag tar av och på efter behov.
Ska jag ut sätter jag oftast på mig en längre kjol under klänningen.
Använder mycket av Gudrun Sjödéns kläder och de funkar jättebra med att klä sig lager på lager.
Ska jag ut byter jag till en "riktig" bh, fast utan byglar.
Såna är tortyrredskap
och det använder jag bara när jag ska vara fin.
Eftersom jag har rätt stor byst så blir det riktigt snyggt med en sån bh som framhäver bysten, så därför tycker jag det är värt om jag ska vara fin.
Jag använder aldrig jeans eller kläder som inte är elastiska.
Jag använder heller inga kläder som behöver strykas.
Ibland kan jag ha byxor, men de är mer av puffmodell typ haremsbyxor minus hänget i grenen.
Jag gillar mycket färg.
Använder nästan aldrig bara svart, vitt eller grått.
Rosa, röd och turkos är favoritfärger. Kombinerar ofta med olika färger tillsammans.
Har just köpt en vinterkappa som jag älskar.
Den var riktigt dyr, men så värd. Otroligt bra kvalitet, fint foder, bra fall osv.
Den såldes i större storlekar och sitter riktigt bra eftersom den är gjord för större storlekar.
Den är rosa, bubbelgumsrosa och jag älskar den färgen så mycket.
Jag har fått massor av komplimanger för den, allt från släkt och vänner till personal om jag kliver in i någon affär.