Hur är ni klädda hemma? (spin-off på varmt hemma tråden)

Men strumpbyxor är ju jätteobekvämt? Jag drar mig seriöst för att ha klänning på fina middagar bara för att det är så satans obekvämt med dessa jävla strumpbyxor - den där hemska resåren över magen får mig att vilja döda någon.

(Annan grej: Gud vilket roligt ord det är! Strumpbyxor! Sock pants :D)
Men, eller hur?! Jag får fruktansvärt ont i magen av strumpbyxor och sörjer lite att jag inte kan ha kjol eller klänning när det är kallt. Det spelar liksom ingen roll hur stora jag köper(när jag var liten och spetig och hade storlek 32-34 i byxor fick jag ont av 44 i strumpbyxor) eller hur mjuk och bred resåren är, det tycks vara att det bara smiter åt över en så stor yta som gör det.

En ledig dag då jag dräller runt och myser hemma pratar vi om? Mjukisbyxor och linne. Strumplöst.

Bor varmt och gott på vintern! Värmen slås på i hela huset i typ oktober och sedan är det fullt ös på elementen fram till mars/april. Aldrig under 20.

Jag bor kallare på sommaren i så fall. Regnigt och rått i nån vecka så sjunker temp:en inne, och jag drar fram fleecetröjorna.

Efter att ha läst tråden om inomhustemperatur så funderar jag lite på hur mycket kläder folk har på sig inomhus? Hade ni haft mer/mindre kläder på er om ni hade kunnat bestämma innetemperaturen helt efter eget huvud?

Själv sitter jag just nu i jeans, collegetröja, mössa, raggsockor och fårskinnstofflor. Mössan är strikt sett överflödig men så mysig att jag behöll den på :D Jag gillar att vara "påklädd" rent generellt. Har alltid tofflor inne och vill gärna ha långbyxor även mitt i sommaren.
16-17 grader inne. Har underställ, ullsockar, rejäla byxor, ylletröja och ibland ulltofflor. Yllefilt på mig om jag sitter stilla i soffan.

På förmidagen är det bara morgonrock inget under och när jag lyckats få på mig något anständigt blir det långkalsong och mjukisbyxor och en tröja .Sätter alltid på långkalsong med tanken på att rätt som det är ska man ut och att slippa sätta på den då känns som extra jobb

Efter att ha läst tråden om inomhustemperatur så funderar jag lite på hur mycket kläder folk har på sig inomhus? Hade ni haft mer/mindre kläder på er om ni hade kunnat bestämma innetemperaturen helt efter eget huvud?
Jag går mestadels barfota hemma, när det blir kallt om fötterna tar jag på mina fårskinstofflor. Brukar även ha mjukisbyxor och en t-shirt, när det känns kallt tar jag på mig en tröja eller mina varma filtar. Jag kollar inte direkt på innetemperaturen utan går mest på hur det känns. :)

Men, eller hur?! Jag får fruktansvärt ont i magen av strumpbyxor och sörjer lite att jag inte kan ha kjol eller klänning när det är kallt. Det spelar liksom ingen roll hur stora jag köper(när jag var liten och spetig och hade storlek 32-34 i byxor fick jag ont av 44 i strumpbyxor) eller hur mjuk och bred resåren är, det tycks vara att det bara smiter åt över en så stor yta som gör det.

Men du och @niphredil är mycket tunnare än mig.
Mitt fluff dämpar kanske. För er blir det mer klämåt-effekt, på mig bäddas den snällt in.

Har ingen koll på temperaturen, bor i lägenhet där det styrs centralt.
  • Mjukisbyxor/t-shirt
  • "Mjukisklänning" (inga strumpbyxor, det eller tajta jeans är alternativet när jag ska gå ut)
  • Typ ingenting
Älskar filtar, så sitter jag i soffan eller dylikt har jag alltid filt på mig. Går jag ut sätter jag på mig en behå och byter till ordentligare kläder.

Just nu: mjukisbyxor, strumpor, fårskinnstofflor, t-shirt och fleecetröja. Blygsamma 15,2 grader inne (i varmaste rummet :crazy:)...

Vi har 23 och kan inte reglera temperaturen själva i lägenheten. Trivs bra med temperaturen. Innan vi skaffade nakenkatt så gick det utmärkt att bo i vårt dragiga och därmed dyra hus, men nu skulle det inte längre kännas schysst att begränsa katterna till att bara sitta framför brasan hela vintern.

Jag brukar ofta gå runt i strumpbyxor i merinoull och en långärmad tunika.

Glömde att nämna fotvärmaren jag har på mig när jag sitter!
15800680_10154368352868666_1133234679710397506_o.jpg

Jag har 21 grader inne och går oftast runt i mjukisbyxor i ett något tunnare tyg än de "vanliga", en långärmad lös tröja och fluffiga sockor. På sommaren har vi det ofta varmt inne och då har jag shorts + linne eller en lös klänning.

Jag har gärna ca 19.5 grader inomhus, men eftersom det är svårt att reglera p.g.a. element så pendlar det mellan 18.5-20.5 grader ungefär. Vintertid har jag alltid på mig mjukisbyxor eller bekväma jeans (gärna något nr för stora), t-shirt och en hoodtröja. Sommartid mjuka shorts och linne (och håller på att dö värmedöden när solen ligger på).

Jag klär mycket hellre på mig eller lägger mig under en filt än att ha det för varmt. Speciellt i sovrummet fixar jag bara inte att ha det varmt. Jag sover fruktansvärt dåligt då (och vill samtidigt helst inte vara utan både täcke och stor T-shirt när jag sover).

Vaknade till 15 grader inomhus, så det fick bli långärmat idag, har alltid t-shirt annars. Mannen satt och gjorde åkarbrasan här i soffan haha, lite överdrivet tycker jag :D Han tråkar mig lite ibland för det här gamla huset, som jag gärna ville bo kvar i när vi flyttade ihop. Men nu har vi 18 grader så det är helt ok.

Värre var det för 4 år sen när vi kom hem efter en Spanienresa, värmepumpen hade lagt av och det var 7 plusgrader inne. Liite i kallaste laget. Mannen gick då runt i huset hela dagen omsvept med sängtäcket.

Vår lägenhet är skitkall såhär års, jag brukar ha löpartights, linne och något stickat på mig hemma, och gosiga tofflor på fötterna. Jag sitter sällan stilla men när jag gör det har jag min luddiga pläd för att undvika nedfrysning :love:. Jag har kass temperaturregering i kroppen, och är oftast antingen för varm eller för kall. Typ aldrig bekväm och lagom temperatur. Och då föredrar jag ändå kyla och att vara lite kall, för jag känner fräschare och "coolare" när jag är lite kall och blek än rödmosig och småsvettig :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka