hur är linda skugge funtad?

Sv: hur är linda skugge funtad?

Det verkar ju vara nåt rejält fel på hennes katter om de beteer sig så.
Kissar överallt,. äter så att de spyr varje dag, skiter överallt osv

Ett fel som antaligen beror på ägarinnan...

mycket möjlig, men det kan ju även vara ett medecinskt fel. Alltså borde de defentivt vetrinär undersökas
Fast då borde det inte ha drabbat ALLA katterna i familjen(hon skriver i plural) så jag gissar åxås på att det inte var nåt som stämde i deras liv.

Hon är en fjantig klant, helt enkelt :smirk: :D
De kan ju inte mått så jäkla bra hennes katter, de gånger mina kissat någonstans har det vart i protest mot någon förändring, sen är det bra.
Bortse soffan som stank hund och den då okastrerade hanen gjorde sitt bästa för att berätta att soffan nu tillhörde honom, gick över när jag bytte soffa.
Och den dåvarande kattungen som trillade ned i tvättkorgen en natt och inte kom upp, när jag väl hörde att han satt där hade han redan hunnit kissa och fortsatte hoppa ned och göra det -gick över när jag böt korg.

escodobe skrev:
Det verkar ju vara nåt rejält fel på hennes katter om de beteer sig så.
Kissar överallt,. äter så att de spyr varje dag, skiter överallt osv
Ähh! du tror inte att det överdrivs rätt rejält då?
När min hanne kom hem från sin andra parning började han strila å då hade jag kunnat skriva nåt liknande. Han gjorde d inte alls varje dag å inte överallt men d kändes så då.

Jag gillar Linda Skugge och tycker hon har många poänger i sina krönikor. Visst känner även jag igen mig i det hon skriver ang. kattspyor och blommor, men kissande och skitande i sängar är främmande för mig, och även kissande i kläder, kanske för att det INTE ligger kläder i högar på golvet? Hade en katt för några år sedan vars största passion var att kissa i plastpåsar som låg på golvet, efter ett par gånger lärde man sig det och stoppade undan plastpåsarna.
Tror nog Linda har liiite väl mýcket omkring sig för att hinna med sina katter och det är en förutsättning för att överhuvudtaget ha djur tycker jag!

Hoho, vi har mängder av kläder på golvet i sovrummet pga kombinerad jobbstress och garderobsbrist. Vi kanske har haft väldig tur med våra katter, för de har aldrig kissat i högarna.

lingonben skrev:
Hoho, vi har mängder av kläder på golvet i sovrummet pga kombinerad jobbstress och garderobsbrist. Vi kanske har haft väldig tur med våra katter, för de har aldrig kissat i högarna.

Jag har alltid högar av kläder, det som ska sorteras ut för att handtvättas, det som väntar på att bli tvättat... jag menar inte att jag tar av mig rätt ned på golvet (mer än ibland :p ) men kläder förekommer på golvet hos mig, ja.
Och aldrig har nåen pinkat på dem.
Myyystiskt ;)

Linda Skugge: Jag har kommit fram till att jag trivs bättre utan katter.

Bukefalos: Groaaar :mad:, vad är det för fel i huvudet på den där jävla Linda Skugge?

det jkonstiga är att jag har levt med katt i hela mitt liva 21 år och aldrig upplevt det hon snackar om, okej lite hår på golvet men inget kiss i kojor, inget skrik ´på natten och inget raffsande bland grejjer, är det bara mina kater som är lugna o harmoniska :confused:

Hehe, exakt;)

Fast det behöver inte ens vara så att hon trivs bättre utan katter. Hon måste bara döva saknaden genom att räkna upp alla nackdelarna.

Förutom att hon borde ha bytt mat och tagit reda på varför de pinkade överallt reagerar jag inte över nåt. Dessutom tror jag inte att de spydde och protestpinkade SÅ ofta som hon skriver, men det blir en roligare krönika om hon skriver så.

Bison skrev:
det jkonstiga är att jag har levt med katt i hela mitt liva 21 år och aldrig upplevt det hon snackar om,

Fast har du innekatter? Det är stor skillnad då.

Jag har innekatter och tycker att de måste få leva ut allt de behöver, därför förbjuder jag inte så mycket.

Jag har slutat ha växter eftersom de bara drog dem i golvet och käkade på bladen, de får riva ur i linneskåpet om de vill ligga där, de klöser inte bara där jag skulle vilja men det är okej, de väcker mig alldeles för tidigt för att få mat och de rejsar ofta i hela lägenheten mitt i natten så att man inte kan sova...

Jag räknar alltså med att jag skulle ha sluppit allt det här om de varit ute i stället. Men nu kan de inte vara ute så då får de härja inne i stället.

Sunda åsikter mandalaki! Även jag har plockat bort blommor från min inredning, tapeterna hänger i flagor (jag får själv betala vid ev. flytt), de rejsar ofta och gärna, ny beg. soffa vartannat år osv. osv, men katterna och JAG trivs och DET är det viktigaste!
Ps. Gillar fortfarande Linda Skugges krönikor, läs den om "pubbeungar", där slog hon huvudet på spiken! Ds

INNAN jag blev med katter hade jag säkert tänkt men HUR kan folk låta sina katter klösa på SOFFAN:eek:

Men nu? Äh, vad tusan... Jag har gjort en halvhjärtad ansträngning med fyspray men lukten går ur så snabbt att de snart är där igen. Dessutom är det inte när de verkligen vill just klösa och doftmärka de ger sig på soffan - de har inkluderat den i sin springrunda så de rusar upp, sätter klorna ordentligt i armstöd och ryggstöd och klöser och sen kutar de vidare.

Och det är en IKEA-soffa för bortåt 5000 - ingen antik klenod. Så jag tar det med ro.

Elftor skrev:
Linda Skugge: Jag har kommit fram till att jag trivs bättre utan katter.

Bukefalos: Groaaar :mad:, vad är det för fel i huvudet på den där jävla Linda Skugge?

Att hon trivs utan katter stör mig inte - men jag reagerar på att hon uppebarligen har haft katter med beteenderubbningar under lång tid.
Även om jag har haft innekatter så tycker jag att det inte är "normalt" att katterina pinkar å skiter överallt, hetsäter tills de spyr varje dag.
Har man flera katter som beteer sig så måste man ju utreda VARFÖR och göra nåt åt det

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
425
Senast: gammalek
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 102
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 159
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve