Hur är kvalgränserna för stor häst ?

T

telefone87

När man vill börja hoppa 130 cm finns det väll ett visst antal nollrunder man skall göra i 120 ? Är det skillnad om man skall hoppa en 130 regionalt eller nationellt (syftar då på om man kvalar olika, eller om man endast behöver kvala till en nationell 130 men inte en regional 130) ??? :confused:

nej inte om man är senior iallafall, har för mig att juniorer har något slags kval med felfria rundor men jag vet inte vilken klass det gäller.

Kan ingen svara?
'Vill också veta!!!

Lägger til fråga!!
Är det nån skillnad om man är juniorryttare?

har också hört om att klassa sig upp i 130, måsste man göre det i fler klasser? 120? 140?

Behöver man någonsin kvala till en viss klass som senior?

Till vissa tävlingar ja, men just en höjd.

Hur är det med young riders? Räknas det som seniorer?

Inte för att jag tänkt starta 1,30m inom en snar framtid, men det kan vara intressant att ta reda på det.

Mom 375: Junior, ekipage ska ha genofört 3 stycken grunomgångar i 1.20 hoppning med högst 4 fel i varje för att få starta 1.30 hoppning.

Nej inte som senior men på elittävlingar har en del arrangörer som krav med plac i 150 för att kvaliten skall bli bättre och startfälten mindre.

För att få starta på en elittävling skall ekipaget ha minst två felfria rundor på nationell i lägst 130 under föregående eller innevarande år. Eller att ryttaren har placering i 150. Sedan att vissa ställen sätter ytterligare kvalificeringskrav för att hålla startfältet nere är upp till arrangören.

ahhh okey, ja det har jag ingen koll på, rider inte hoppning på elitnivå :crazy:

Elittävlingar känns inte direkt nära så då behöver jag inte tänka alls på sånt. :angel:

Mom 375: Junior, ekipage ska ha genofört 3 stycken grunomgångar i 1.20 hoppning med högst 4 fel i varje för att få starta 1.30 hoppning.

ELLER att ryttaren har ridit felfri 130 på en häst oc sedan köper en till häst som också har gått 130 felfritt.
då får det två tillsammans starta 130 utan att kvala först. :) (juniorryttare)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 928
Senast: liiinnea
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 345
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 721
Senast: Ramona
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV