Hur är det i Järfälla?

toughcookie

Trådstartare
Har inte tävlat där på en sådär 15år och vet att jag då lovade mig själv att aldrig göra om det.
Nu blev jag tyvärr bortlottad från fälttävlan jag planerade att rida 1 juli och hastigt och lustigt blev jag "tvungen" att anmäla till Järfälla istället.

Så all info tack, banor, organisation osv......

Sv: Hur är det i Järfälla?

Hoppning utomhus?
Jag var där med min unghäst för ett par år sen och det var riktigt trevligt, framridning i lilla ridhuset och framhoppning i stora. Begränsat antal på framhoppningen och begränsning på medhjälpare. :bow:

Utebanans mått minns jag inte men det står väl i proppen?
Trevligt och välarrangerat med vackert väder (det är väl därför jag minns det som trevligt ;)). Parekering på nåt fält i anslutning till anläggningen.
Sen beror det ju naturligtvis en del på vem som bygger också om man är nöjd och det kan ju variera. :)

Sv: Hur är det i Järfälla?

När jag var där senast var det framförallt strul i arrangemanget jag hade att klaga på, flyttningar i startlistor osv. Sen var 1.00 och 1.10 superenkla banor (typ långsida snett igenom) och sedan fick banbyggaren någon form av hybris i 1.20 och slängde in alla läskigheter h*n kunde hitta, hade så gott som bara relaterade avstånd max höjd/längd osv hela vägen runt. Tror den som vann hade 16 fel eller nått sånt.
Jag hade efteranmält två unghästar till den klassen då nivån på de första klasserna var så låg så tyckte jag det var lämpligt att debutera dem i 1.20 där........

Det kan man ju knappast lasta arrangören för men det är ändå sådant man kommer ihåg när man väljer tävlingsplats nästa gång.

Nu har jag varit där och ridit jakt ett par gånger och allt har varit jättebra så jag hoppas och tror att jag får ändra uppfattning efter den här tävlingen!!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 505
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 868
Senast: Lhas
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård