Septicemia
Trådstartare
Haha det är ju 30 mil emellan Boden och Kiruna så du får nog specificera dig lite mer angående vad du vill ha tips om
Jag är uppväxt i Luleå, bodde inne i stan, och det är väl ingen större skillnad motför tex Uppsala. Kortare vår, längre vinter, mer snö, mindre trafik. Mygg finns det ju såklart men bosätter en sig inte i värsta slyområdet är det hanterbart. Häst går utmärkt att ha i Luleå-området i alla fall.
Vad gäller weekends i Europa är det ju lite knöligare att bo i norr eftersom en alltid först måste flyga till Stockholm. Det var helt klart enklare att bo i Uppsala och bara ta bussen till utrikesterminalen. Men det går ju absolut, är bara lite längre restid
Alltså eftersom vi bara spånar helt fritt/drömmer så har vi inte direkt snävat in oss på mer än "norrut". Det kanske blir närmre Östersund än Treriksröset till slut. Vi vet verkligen inte . Jag gillar tanken på att bo mer åt havet till (Västernorrland verkar vackert också!) medan sambon vill mer bo i inlandet. Inne i en stad vill vi inte bo i varje fall, men det behöver liksom inte vara 20 mil ifrån heller.
Ja alltså i dagsläget har vi ca 2,5 h till Kastrup (oftast kikar vi inom släkt i Malmö-Lundregionen och åker över sundet därifrån) och jag är van vid att kunna resa så pass enkelt. Det skulle bli en rejäl omställning för min del åtminstone.
Edit: Vi/Jag har väl rest utomlands allt mellan 1-6-7 ggr/år lite beroende på ekonomi och tid.