Hur använder ni Back on Track?

malinsky

Trådstartare
Igår blev jag lycklig ägare av back on track´s ryggvärmare och paddar med kardborreknäppning (snart ägare, har inte betalt än :) )

Jag såg på ryggvärmaren att det var typ hällor för sadelgjorden, någon som använder den som schabrak?

Vad har ni gjort av ryggvärmaren? Sytt fast kardborren i ett täcke? Isf vilket? (jag funderar på att sy fast i ett fleecetäcke så jag kan ha det under lite olika sorter beroende på väder.. bra eller dålig idé??)

Någon som har benpaddarna med kardborre? Vad gillar ni dem? Är det bättre med "vanliga" paddar?

Hur och när använder ni bot på era hästar??

(jag har fått förmånen att testa dessa två av BoT´s produkter nämligen :bow: )

Sv: Hur använder ni Back on Track?

Jag har ringar på mitt ryggstycke. Jag sydde fast kardborre i ett bävernylontäcke där jag kan fästa ryggstycket. Praktiskt, för då kan man ta av det å tvätta det med

puuuuuuutt :angel:

ingen som kan berätta om sitt bot användande?

Jag sydde fast ryggvärmaren i ett täcke till min häst (eller rättare sagt kardborren som följde med det).

jag har använt vanliga paddar till bla. min egen häst jag hade... var väl inte så komplicerat, lindade dom nattetid med vanliga fleecelindor ovanpå ;)

medryttarhästen har fått en ryggvärmare av sin ägare eftersom hon så lätt spänner sig när det är kallt etc. den har överdelen på kardborren fasttråcklad i ett fleecetäcke, ryggvärmaren sätts lite extra långt fram eftersom den har en tendens att glida.
framtill på ryggvärmaren sitter också ringar som hon har fäst ett elastiskt bensnöre i, som går över bogen, för att ytterligare förhindra att det glider.

Jag har sytt fast kardborreremsan på mitt ulltäcke, fungerar jättebra! :)
Jag brukar lägga på min häst ryggvärmaren någon timma innan jag ska ut och rida eller träna.

Fast hällorna är väl snarare till för resårgjordar...? Tror inte det är många som har den under sadeln iaf.

jag tror också hällorna är till för en sån där lös täckesgjord snarare än att ha under sadeln.

dock, bara en resårgjord räcker av egen erfarenhet inte. att sy fast kardborren i ett täcke är det bästa. i början provade vi att bara ha resårgjord till ryggvärmaren och det gled i princip bara av att ha pållan stilla i boxen...

Linda Algotsson har en under sadlen. Jag har sett en del andra ha det med.
Men gör det verkligen någon nytta? Jag menar när man rider blir ju hästen varm i musklerna ändå. Det är väl när den står still den behöver det, eller?
Någon som har ryggvärmaren för människor, som tycker man blir hjälpt av den även när man arbetar?

Jag köpte först vanliga benpaddar o lindade med dom över natten, men sen köpte jag paddarna med kardborre o det är dom som används nu som nattbandage.
tycker dom är väldigt praktiska och smidiga, mkt för att jag har min häst inackorderad o jag är inte alltid där på kvällen så jag kan linda.
det följde med en lapp när jag köpte dom o där stod det typ att man skulle va försiktig med dom för dom andas nog inte så bra o vänja in hästen vid dem. det är säkert mer sommartid som man ska va försiktig för nu under vintern har iaf inte min häst blivit blöt av paddarna en enda gång.

Nämen Vart på bot´s sida kan man beställa? jag hittar bara återförsäljare? Men vart finns det annars "billigt".Jag var på ATG- klininken och köpte mina...

Linda Algotsson har en under sadlen. Jag har sett en del andra ha det med.
Men gör det verkligen någon nytta? Jag menar när man rider blir ju hästen varm i musklerna ändå. Det är väl när den står still den behöver det, eller?
Någon som har ryggvärmaren för människor, som tycker man blir hjälpt av den även när man arbetar?

Jag använder till mig själv, och jag tycker att det har bättre värkan när jag arbetar, antagligen för att ju varmare ju mer funkar det... Hade dock ett par BoT strumpor på mig på en tävling mitt i sommaren(det va jättevarmt), och då höll jag på att bränna ihjäl mig om fötterna!!!

Det finns ju BoT schabrak, det är nog bättre att ha under sadeln än ryggvärmaren.

Jag har ryggvärmare till min häst men har inte sytt fast den i något täcke, jag har en gjord runt och ett fleece snöre fram runt bogen (ganska så brett) och ett rump snöre för att den inte ska glida fram och bakåt. Använder den också på honnom i ca 1 tim innan jag rider.
Har beställt ett Back on track vintertäcke med brodyr. Tänker även köpa innetäcket.

Fast när jag tänker efter så var det nog inte ryggvärmaren utan en B o T padd. :angel:
Men då det är bra att ha den när hästen arbetar med alltså, fast kanske inte mitt i sommaren...

Jag kommer nog att sy fast kardborren i ett fleecetäcke, man kan ju ta av den då och sätta fast den med gjord annars som ni skriver.

Benpaddarna verkar suveräna, bara att "flärpa" på.. jag har ju hästen hemma så det sparar tid på morgonkvisten när allt ska av och jag ska hasta iväg till skola/dagis/jobb...

Håller bara på att vänja hästen än så länge...

Fast när jag tänker efter så var det nog inte ryggvärmaren utan en B o T padd. :angel:
Men då det är bra att ha den när hästen arbetar med alltså, fast kanske inte mitt i sommaren...

Ja, av erfarenhet på mig själv, med deras produkter, så tycker jag att det funkar bättre när jag tex rider eller mockar och blir riktigt varm än bara typ på natten. Och även efter man har arbetat och blivit varm tar man på sig då så håller musklerna sig varma och mjuka längre.

BoT använder sig ju av kroppsvärmen, när du arbetar /hästen jobbar så gör den mest nytta, men jag har på mig BoT dygnet runt i stort sett... Mumma det...

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
186
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 045
Senast: Scata
·
Utrustning Jag funderar på att köpa ett fleecetäcke från Back on Track. Såg att de har en Silver Line som var lite billigare (ja, jag tycker...
Svar
0
· Visningar
750
Senast: Pancakes
·
Hundhälsa Ok, ni som har erfarenhet av back on tracks produkter... Upplever ni att de ger någon effekt? Ni som använt deras täcken, upplever ni... 2
Svar
25
· Visningar
5 493
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka