Hur anlägga tillfällig uteplats?

aprilmaj

Trådstartare
Jag tänkte försöka få till en tillfällig uteplats så enkelt och billigt som möjligt. Det jag undrar över är marken och "golvet".

Marken består av ganska blöt sandjord. Om man vill lägga på t ex stenplattor eller trätrall (sådana små rutor som man klickar ihop?), vad behöver man göra med marken? Måste det grusas?

Eller finns det något annat smart sätt att åstadkomma en plan liten uteplats?

Jag vill inte lägga ner varken pengar eller tid, eftersom det längre fram ska göras en ordentlig uteplats. Men vad kan man göra så länge? Det ska få plats ett par stolar och ett bord, så det handlar inte om stora ytor. Idéer någon?

Sv: Hur anlägga tillfällig uteplats?

Trall och plattor är ganska dyrt, jag hade bara lagt på ett rejält lager stenmjöl och slätat till.

Kika på blocket, såg senast igår sten(betong?)plattor som var i det närmaste gratis, ungefär 1kr styck och det var ett par hundra.

Skulle lägga på sand/stenmjöl o sen plattor på det. Begagnade plattor brukar man kunna hitta nästintill gratis :)

Om du lägger plattor intill huset, tänk på att de måste luta ut från huset för att regnvattnet ska rinna åt rätt håll!

Tack för alla bra svar! Nu är det bara att vänta tills snön och tjälen försvinner...

Om den bara ska användas en säsong eller två hade jag skaffat billiga begagnade stenplattor och lagt direkt på marken, det fyller syftet att hålla torrt och minska slitage.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
Trädgård & Växter Nya reserestrikoner i norge så nu kommer vi oss äntligen till vår lilla stuga och trädgården 🥳 Har lagt oändligt mycket tid på att läsa...
2
Svar
31
· Visningar
2 072
Senast: Martenix
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 645
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka