Lillagoajag
Trådstartare
Jag har en cavalierdam på 11 år som jag har lite svårt att lyckas aktivera. När hon var yngre tränade vi både freestyle och agility och gick ganska långa promenader. Nu är hon döv (alltså är det svårt att träna ngt, då hon inte kan så många "handtecken") och tycker promenader är ganska tråkigt (om man inte åker till en ny plats, men jag har inte riktigt möjlighet att göra det varje dag...).
För att krångla till det lite extra har hon en krånglig mage (kronisk bukspottkörtelinflammation) som gör att jag inte kan använda hur mycket godis som helst till belöning, att gömma för att hon ska leta efter det, som motivation etc. Men eftersom hon lätt blir lite tjock och har ett lätt blåsljud på hjärtat behöver hon hålla igång. Dessutom vill jag ju inte att hon ska ha ett tråkigt liv bara för att hon är gammal!!
Så nu vill jag ha era bästa tips för aktiviteter för äldre hundar!!
För att krångla till det lite extra har hon en krånglig mage (kronisk bukspottkörtelinflammation) som gör att jag inte kan använda hur mycket godis som helst till belöning, att gömma för att hon ska leta efter det, som motivation etc. Men eftersom hon lätt blir lite tjock och har ett lätt blåsljud på hjärtat behöver hon hålla igång. Dessutom vill jag ju inte att hon ska ha ett tråkigt liv bara för att hon är gammal!!
Så nu vill jag ha era bästa tips för aktiviteter för äldre hundar!!