HUR agerar man?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har hittat ett av mina foton på en annan plats på nätet (en msn-sida typ internetstall). Har mejlat sidans innehavare att fotot skall plockas bort och att jag kommer vidta åtgärder om detta inte sker.
Frågan är bara VILKA åtgärder kan jag vidta för att få vederbörande att begripa att fotot INTE är till för allmänheten?? Hur gör man?
Nån som vet?
 
Sv: HUR agerar man?

Bara hänvisa till ©lagen, det brukar räcka långt.
De har ingen gästbok där du kan skriva ett litet hot i?
Det brukar göra susen!!!

Kolla sen upp vem som är webmaster för sidan och maila den personen...
 
Sv: HUR agerar man?

Enda åtgärden du igentligen kan göra är väll att lägga en anmälan?
Kommer nog dock tyvär aldrig gå igenom..
 
Sv: HUR agerar man?

Jag har också hittat mina bilder på internetstall och liknande. Varje gång har jag upplyst om att jag inte tillåter mina bilder där och att det de gjort (stulit bilden) inte är tillåtet. Jag har skrivit att jag kommer att kräva ersättning om bilderna ej plockats bort och hittills har de alltid accepterat detta och plockat bort bilderna.

Men värst var nog en finsk tjej. Hon skrev och frågade mig om hon fick använda mina bilder på hennes internetstall. Jag tackade henne för att hon frågade och för att hon gillade bilderna men svarade bestämt nej till detta. Motiverade tydligt med att jag faktiskt säljer bilder och tycker det känns fel att låta henne ha dem gratis medan andra får betala och att jag som fotograf inte vill att mina bilder används i sådana sammanhang där hästarna blöir omdöpta etc, känns oseriöst att tillåta detta gentemot hästägarna. Hon blev så sur. Kallade mig saker och tyckte att jag var så elak som förstörde det för henne så att hon inte fick fina bilder i sitt stall. Jag sket ju i detta men tyckte det var ytterst omoget och otrevligt.

Stå på dig!
 

Liknande trådar

  • Låst
Ekonomi & Juridik ...som av någon anledning rensades bort. Stöder Bukefalos moderatorer de här oseriösa aktörerna inom hästnäringen genom att rensa bort...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
12 928
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Hej, Nyss försvann ett par av min ainlägg då jag hade länkat till bilder på två olika sadlar, likadant utseende men olika märkesnamn...
Svar
10
· Visningar
1 603
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har tillsammans med moderatorn på utrustning kommit fram till att nedanstående kommer att gälla utrustningstrådar även här inne på...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: remmis
·
Utrustning Hittar du inte din tråd? Då kanske den är borttagen för att den stred mot forumreglerna. Sådana trådar raderas så snart de uppmärksammas...
12 13 14
Svar
276
· Visningar
68 644
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp