Hur ändras näringsvärdet på bete nu

H

Heero

på sensommaren alltså. Vika näringsämnen försvinner först? Energin/proteinet? Vitaminer och mineraler?
 
Sv: Hur ändras näringsvärdet på bete nu

Jag läste på Svenska Foders hemsida att det va ganska dåligt näringsvärde i höet nu på sensommaren... Dåligt med växttråd och mycket vatten (pga regnig sommar). Gå in o läs på deras hemsida (svenskafoder.se) under FODER-HÄST osv.
 
Sv: Hur ändras näringsvärdet på bete nu

Var på sidan? Var precis inne, men hittade inget om näringskvaliten på årets beten????
 
Sv: Hur ändras näringsvärdet på bete nu

Hämtade det som stod där:

"Det har varit en regning sommar och gräset har växt fort. Resultatet blir att gräset innehåller mycket vatten och lite växttråd. Därför är det extra viktigt att stödutfodra före installningen!
Du bör framförallt ha extra uppsikt över växande unghästar och fölen. På sensommaren kan det även ett normalår vara svårt att hålla hästarna bra i hull. "
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 670
Senast: Krålus
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 806
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 182
Senast: Shixle
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 224
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp