H

hannie

vad är det för skillnad på vanlig ft och hunting..någon som vet någon rolig tävling med 70 klass??

Sv: hunting

Fälltävlan så rider man ju dressyren för sig, hoppningen för sig och terrängen för sig.. I hunting så går man från att ha hoppat några vanliga banhoppningshinder på hoppbanan direkt, utan stopp ut i terrängen hoppar en slinga hinder där och avslutar sedan inne på hoppbanan igen :bump: Örebro har ju huntingar, kolla upp det och Lycka till!!

Örebro har en 70 och en 90-klass den 26 juni. Jag tänkte passa på att rida 90-klassen när jag ändå är på väg från Trossnäs (han ska bara gå lätt där) :angel:

komplicerat e de väl inte :angel: men man slipper ju vara nervös för det också...åsså får man allt det roliga ändå!

mm tycker jag åxå....men på ryttarspelen hade de hunting i 130 så omöjligt är det ju uppenbarligen inte

och tråkigt nog är min klubb så seg.....annars har ju vi det perfekt för hunting.....

mmm...vi ryttare vill en massa, men vissa, bl.a. i styrelsen tänker inte längre än näsan räcker *suck*

tant agda skrev:
mm tycker jag åxå....men på ryttarspelen hade de hunting i 130 så omöjligt är det ju uppenbarligen inte

och tråkigt nog är min klubb så seg.....annars har ju vi det perfekt för hunting.....

Jasså, så det finns intresse för hunting i klubben??!!
Det måste jag säga kommer för mig som en "total" överraskning, jag har dock inte hört några sådana "förfrågningar" från några och då är det mig ansvaret för terrängbanan ligger på och nu är det väl också indirekt jag som är "grenledare" för flt inom klubben. Detta med hunting har inte ens diskuterats på TK-möten eller dylikt men då troligen på grund av att "ingen" har frågat oss, eller kanske mer korrekt att säga, "ingen" har frågat rätt person. För för inte "rätt person" förfrågan så har den en tendens att "försvinna"
Finns intresset så bör man ju alltid kolla läget och därefter ta ett beslut om en hunting. Den går ju att utföra utan större "uppoffringar" och kostnader då vi kan lösa det mesta själv och utan hjälp utifrån.
Men sen bör det väl påtalas att det skulle behöva förstärkning på funktionärsfronten under alla våra tävlingar och då man som funktionär måste vara aktiv på "alla" tävlingar så tar det en hel del på krafterna mm mm.
Men den "diskussionen" ska man väl inte ta här utan på ett annat sätt.
Men om intresse för hunting finns på BRS så ta kontakt med "dom ansvariga, inte styrelsen utan TK, och ta det med den det "bör" tas med så får vi se vad som kan göras åt saken.
Känner du till att "vi" hade en "mini"-fälttävlan förra helgen?
Tyvärr låg den ju "galet" i schemat pga Strömsholm, men det var ju ridskolan som stod för den tävlingen. Men den var iaf populär så som jag förstod det hela.

jodå, jag visste om minifälttävlan men jag var å tävlade på annat håll....fick dessutom inte vara med - ansågs överkvalificerad :p

jag vet att det inte har tagits upp "officiellt" men jag har pratat lite med några ryttare om hunting och vi var överens om att det vore perfekt med hunting, men med tanke på att det är samma personer (bla jag :p) som alltid är funktionärer och så så är ju inte läget det bästa att ha fler tävlingar just nu...

sen är jag och min häst inte på den nivån att vi skulle rida hunting på 70 el 90 cm, därför har jag inte funderat på att driva den frågan offensivt. men intresset för hunting finns ju hos folk, så en hunting skulle nog vara väldigt uppskattad :)
du kan väl hälsa TK det :angel:

Det ska jag göra, vi får se om det kan klämmas in något sånt till nästa år då hösten är ganska fullspikad redan nu.
Arbetet i dagsläget är iaf för min del att få ordning på fälttävlan nu i höst, har tillbringat större delen av dagen med planering och budgetering och funktionärsraggning.
Visste inte att du var överkvalificerad vet inte ens själv vilka regler och dylikt som gällde då det som tidigare nämnt var ridskolan som var "arrangör".

jag tror inte att det fanns några regler, men lena tyckte iaf att jag inte fick vara med....ska ju rida enstjärnigt nu så jag håller väl kanske med :D

jag tycker att det vore perfekt med en hunting på våren....det är ju lite ont om fälttävlan i Sthlm på våren....

Det tar jag/vi i åtanke och våren är som du nämner "tunn" på FLT i Sthlm under våren, fast det kan bli så att vi kör ponnydebutant nästa vår, den som blev inställd i år.
En hunting är nog inga problem men en "hel" fälttävlan kan vara problematisk att få till då det är ganska blött sent på våren hos oss, nere vid brunnen är det surt i backen långt in i maj.
Du hade väl annars kunnat varit med "utom tävlan" fast sen kanske det är skönt att vila både sig själv och hästen, samtidigt som man hämtar inspiration från andra tävlingar, som då, Strömsholm.

va bra!!! i år blev det ju inga tävlingar alls på våren i sthlm sen ågesta ställde in...

jag var i örebro och vann :) en lätt klass och sen var jag på strömsholm och njöt så det blev inte tid till nånting hemma....men jag tycker att det var ett kul initiativ som gärna får återkomma!

måste bara fråga en sak.... om man hoppar storhäst får man hoppa 70 då och om man har d-ponny får man hoppa 90 då :bump: ??? eller e de så att de e 70 för D-ponny och 90 för storhäst???

hur högt hoppar man med B och C-ponny då??

Tacksam för svar :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Dagens sista hoppklass, Falsterbo Hunting presented by Vellinge kommun drog som alltid fullsatta läktare och maximalt med åskådare utmed...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
94
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
993
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Midsommarhelgen innebar ett äventyr till Skåne. Tillsammans med min häst Queen Elisabet åkte jag till Munka Ljungby för att tävla...
Svar
0
· Visningar
94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod